Avatar billede diskodexter Nybegynder
29. december 2002 - 13:01 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Margen på tekst.... hjælp!

Okay... her er en ting jeg har undret mig over længe.

Når jeg skal bestemme min font bruger jeg koden:

<FONT SIZE="-2" FACE="Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif">

Jeg vil nu gerne have at der bliver en lille margen i højre side. På 10 px. f.eks. Hvad skal jeg da sætte ind i dette tag?

/Thomas
Avatar billede schaefner Juniormester
29. december 2002 - 13:04 #1
<FONT SIZE="-2" FACE="Verdana,Tahoma,Arial,Helvetica,Sans-serif,sans-serif">
<div style="margin-right: 10px">Hej</div>
</font>
Avatar billede melao Nybegynder
29. december 2002 - 13:06 #2
<font>-tagget er ved at være folældet, du kan med fordel bruge et <span>-tag og noget CSS.

eksempel:
---
<div style="margin-right: 10px;">
<span style="font-size: 12px; font-family: arial, verdana, tahoma, sans-serif;">:-)</span>
</div>
---

/Casper
Avatar billede diskodexter Nybegynder
29. december 2002 - 13:12 #3
Taksa...det hjælper jo på det...

Hvad så hvis jeg også vil have en lige margen på teksten. Noget med noget text-align: justify;? Et eller andet? Hvor skal jeg sætte det ind og hvad skal jeg sætte ind?

Lyder lidt kikset, men har aldrig fået styr på de der ting...
Avatar billede schaefner Juniormester
29. december 2002 - 13:13 #4
Avatar billede diskodexter Nybegynder
29. december 2002 - 13:16 #5
Hvor skal det sætte ind?
Avatar billede diskodexter Nybegynder
29. december 2002 - 13:18 #6
Har klaret den, hehe...

html.dk.... den tutorial brugte jeg for 2 år siden da jeg startede med alt det her.

Tak for hjælpen drenge...
Avatar billede schaefner Juniormester
29. december 2002 - 13:18 #7
<div style="font-size: 12px; font-family: arial; margin-right: 10px; text-align: justify"></div>