Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
28. december 2002 - 22:59 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Ny computer

Jeg står og skal til at købe en stationær computer i nærmeste fremtid og ville lige have nogle råd...

Den skal bruges til lidt af hvert både "seriøst" arbejde, 3D-grafik, spil, spilserver, webserver osv... (Ikke det hele på én gang ;-) )

Det hele må gerne kunne opgraderes løbende (så ikke nogle halvgamle komponenter).

Hvilken CPU?
  -||-  grafikkort?
  -||-  bundkort?
  -||-  kabinet?
osv.
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
28. december 2002 - 23:00 #1
BTW: Budget ca 10.000kr
Avatar billede biermeister Nybegynder
28. december 2002 - 23:01 #2
Helt klart et GeForce Ti4200 fra creative, en af mine venner havde det i en P4S533 med 256MB ddr og p4 2.4Ghz, han fik 11500 point i 3dmark :), så den kan anbefales!
Avatar billede egidiussen Nybegynder
28. december 2002 - 23:19 #3
Hejsa
jeg vil anbefale 512 mb ram, da dette er bedste hvis man kører windows Xp, og kabinettet kunne være et dragon fra Cheiftech. personligt ville jeg købe et grafikkort fra Point Of View: Geforce 4 ti4200XP med 128 mb ram til ca. 1800 kr.

Skipper
Avatar billede radar_15 Nybegynder
29. december 2002 - 00:58 #4
Hej det kommer nok lidt over 10.000 kr men du for noget for pengene...
Jeg har selv en dell computer og den er jeg meget glad for, man kan altid regne med den den går aldrig i kold, Der er en af mine venner der lige har lavet sin egen computer men den går hele tiden god...

Hold dig til de rigtige vare,
Det er et ling til den computer jeg mener er best til dit behov

http://www.euro.dell.com/countries/dk/dan/dhs/products/model_dimen_dimen_8250.htm

Alexander
Avatar billede radar_15 Nybegynder
29. december 2002 - 01:01 #6
Så kan du også gøre den lidt bedre...
Avatar billede egidiussen Nybegynder
29. december 2002 - 09:10 #7
Jeg samler selv en del computere, og jeg er ikke helt enig med radar. Hvis man selv samler en pc, så er den mindst lige så god som en Dell for man får præcis hvad man betaler for - kvalitets hardware og ikke et dyrt produkt hvor man har betalt en formue for at der står Dell Compaq på.

Skipper
Avatar billede radar_15 Nybegynder
29. december 2002 - 15:53 #8
hmmm...
Det er sikkert rigtigt nok, men hvis man ikke ved så meget om computerer og selv skal samle den så skal der ikke så meget til at der går et eller andet galt.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
29. december 2002 - 18:51 #9
Det er derfor at man kan få en ven eller shg til at samle for en - med det er korrekt, at hvis man er helt nybegunder, så er det nok bedst at købe en "færdig pakke".

Skipper
Avatar billede egidiussen Nybegynder
11. januar 2003 - 12:05 #10
Mere du vil vide?
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
11. januar 2003 - 12:34 #11
egentligt ikke... Tak for hjælpen...