Avatar billede smukke Nybegynder
23. oktober 2000 - 09:51 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

importere data fra Access db til ny db

Jeg har en Access 2000 database, der efterhånden indeholder en hel del data. Jeg har lavet en ny database fra bunden (også i Access 2000), hvor jeg har ændret navngivning på nogle af felterne.
Kan det lade sig gøre at fylde den nye db op med data fra den nye (f.eks. fra bestemt felt i bestemt tabel til tilsvarende felt i tilsvarende tabel i den nye)??? Eller er jeg nødt til at lave copy-paste og få museskader og andet godt samtidig?
Avatar billede moses Praktikant
23. oktober 2000 - 09:53 #1
Nej - ingen musseskader.

Du skal blot benytte en update Query.

Deri kan du angive, hvilken tabel du vil opdatere (den nye) og du kan så - for hvert eneeste felt - angive, hvorfra du vil hente disse data.
Avatar billede powell Nybegynder
23. oktober 2000 - 10:12 #2
Du kan skrive en enkel rutine, som kan overføre de ønskede data for dig.

\'Database objekter
\'Skal du bruge flere recordsets dimensionerer du dem her
Dim db as Database
Dim rs1 as Recordset
Dim rs2 as Recordset
Dim td as Tabledef
Dim fl as Field

\'Åbne databaserne
Set db = Currentdb ()
Set rs1 = db.Openrecordset(\"TABELLENS_NAVN1\", dbOpenTable)
Set rs2 = db.Openrecordset(\"TABELENS_NAVN2\", dbOpenTable)

rs1.Movefirst
rs2.Movefirst

do Until rs1.EOF
  rs2!NAVN_PÅ_CELLE = rs1!NAVN_PÅ_CELLE
  rs1.Movenext
  rs2.Movenext
Loop

Avatar billede slashman Nybegynder
23. oktober 2000 - 10:12 #3
Enig, men dette kan nu også lade sig let göre med cut-n-paste uden muse skader hvis dine tabel strukturer er de samme :
1. Marker alle records i den gamle database med CTRL-A
2. Ctrl-C for copy
3. Gå til den nye database/tabel
4. EDIT - PASTE APPEND
Ellers så kan import funktion også importere fra den gamle datbase.

Avatar billede smukke Nybegynder
23. januar 2001 - 07:39 #4
3 gode forslag :-)