Avatar billede mickni33 Nybegynder
28. december 2002 - 15:34 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Select inde i update

Sql="update Ord set Ord.Ord1='"+femArray[0]+"' where Ord.AntalordID in
(Select Ord.AntalordID from Kontaktperson,Firma where Kontaktperson.Brugernavn='"+brugernavn+"' and
Kontaktperson.Brugernavn=Firma.Brugernavn and
Firma.AntalordID=Soegeord.AntalordID and Soegeord.AntalordID=Ord.AntalordID );";

Denne statement laver fejl i MySql men virkede i MSSQL hvad kan fejlen være....Kan man select'e inde i min Update i MySql?
Avatar billede whatever Nybegynder
28. december 2002 - 15:38 #1
Avatar billede mickni33 Nybegynder
28. december 2002 - 15:40 #2
F.......K
er der nogen der har en god ide til at fikse den Kan ikke overskue min kode lige nu fordi jeg har skiftet MSsql ud med Mysql...Please
Avatar billede dsj Nybegynder
28. december 2002 - 17:57 #3
Nej, du kan ikke lave select i et update-statement. MySQL understøtter det ganske simpelt ikke. I forhold til MS SQL vil du opleve, at MySQL langt fra understøtter alle mulighgeder i SQL. Jeg synes selv det er irriterende ind imellem, men har lært at leve med det sådan. Teamet bag MySQL begrunder det med den meget højt prioriterede performance i MySQL. Det er især MySQL's høje performance der gør MySQL attraktiv i forhold til så mange databaser. Den kan hamle op med Oracle og i nogle tests udkonkurrerer den langt DB2 og MS SQL. Prisen er f.eks. det du her støder på :)

Du bliver nødt til at løse problemet i selve den applikation der anvender databasen.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
29. december 2002 - 13:42 #4
Nåå men det må jeg jo programmerer mig ud af.. kan jo bare selecte først og så returnerer resultatet for at bruge det i min update...OK

<<whatever
giv lige et svar så deler i point
Avatar billede whatever Nybegynder
29. december 2002 - 13:48 #5
svar.
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
29. december 2002 - 14:05 #6
> dsj "Det er især MySQL's høje performance der gør MySQL attraktiv i forhold til så mange databaser. Den kan hamle op med Oracle og i nogle tests udkonkurrerer den langt DB2 og MS SQL."

MySQL er hurtig fordi man går på kompromis med datasikkerheden, f.eks. giver den OK svar før data er skrevet til disk (og verificeret).
Avatar billede dsj Nybegynder
29. december 2002 - 16:05 #7
kennie >> det ved jeg godt :) Men det er samtidig også den officielle begrundelse for ikke at understøtte fuld SQL... hvor rigtigt det er ved jeg ikke.