Avatar billede tra-la Nybegynder
27. december 2002 - 22:00 Der er 6 kommentarer

"skjult" kommandoknap i billede

Hejsa

Først en god baghjul til alle, og derefter mit problem.
Jeg er ved at lave et lille dialerprogram, hvor brugeren skal taste tlf-nummeret ind på et billede, jeg har fundet af en telefon.
Jeg skal altså have samme funktion som en alm. commandbutton, ovenpå billedet dog uden at knappen kan ses.
Altså så brugeren "trykker" på de almindelige telefontaster og mit program så skriver tallet der er trykket på.
Men hvordan får jeg lavet de "usynlige" knapper. Jeg har forgæves ledt efter en property på commandbutton så den vups forsvandt ??

Håber I kan hjælpe, på forhånd tak

tra-la
Avatar billede c-skau Nybegynder
27. december 2002 - 22:21 #1
Hej tra-la

Du kunne jo bruge imageboxe. Bare læg sådan en hen over knapperne på telefonen og skriv koden i Image1_Click()

C-Skau
Avatar billede sjh Nybegynder
27. december 2002 - 22:23 #2
Private Sub Form_Load()
  Command1.Visible = False
End Sub
Avatar billede tra-la Nybegynder
28. december 2002 - 09:52 #3
Hejsa c-skau + sjh
Først den med imagebox. Jeg er lige smuttet over på .NET, hvor imageboxe ikke kan findes (eller rettere jeg ikke kan finde dem). Jeg har forsøgt med PictureBox, men den bliver synlig.
Hvis jeg sætter CommandButton.Visible = False, bliver den også disablet, altså ingen Event.

Gør jeg noget forkert, eller andre gode forslag ??

På forhånd tak

tra-la
Avatar billede brobaek Nybegynder
30. december 2002 - 14:07 #4
Eh - bliver synlig ?
Du har vel en picture-box af "telefonen". Hvor ikke bruge den's onclick-event (brug evt. x og y til at finde ud af hvor der er klikket)

Mvh
Martin
Avatar billede brobaek Nybegynder
30. december 2002 - 14:07 #5
Hvor = Hvorfor ;-)
Avatar billede tra-la Nybegynder
30. december 2002 - 23:53 #6
Hejsa Brobaek

Jepper jeg har ganske rigtigt en pictureboks, der også har en onclickevent.
Hvis den samtidig kan returnere x og y værdi, og dermed kan give mig "besked" om hvor der konkret er klikket, vil det absolut være brugbart. Men hvordan får jeg konkret overført disse x - y værdier.

Hvis jeg kan få disse, har jeg jo løst mit problem (og du bliver fluks 30 point rigere) :-)

MVH

tra-la