Avatar billede aggemamme Nybegynder
27. december 2002 - 20:36 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Flytte megen data fra en maskine til en anden

Hej

To maskiner kører MySQL, 3.23.*, hvor * er forskellig fra maskine til maskine. Den ene indeholder mange databaser og tabeller, som jeg gerne vil flytte til den anden.

Jeg har prøvet med mysqldump, som har givet mig en hel masse tekstfiler. Men de er ikke så lette at importere på den anden maskine. Eller er de? :-)

Hvilken metode til flytning af dataene kan anbefales?
Avatar billede dennism Nybegynder
27. december 2002 - 20:55 #1
Du kan kopiere databaserne manuelt fra MySQL\data!...
Avatar billede dennism Nybegynder
27. december 2002 - 20:57 #2
Der ligger en mappe til hver af dine databaser!.. Så kan du bare kopiere mappen, og derefter sætte den ind på den anden maskine i den samme mappe!...
Avatar billede aggemamme Nybegynder
27. december 2002 - 21:40 #3
Også selvom det ikke er helt den samme version af MySQL? Jeg synes før at have haft problemer med at pille ved data-mappen. Nå, men jeg prøver det :)
Avatar billede dennism Nybegynder
27. december 2002 - 21:43 #4
Det tror jeg roligt du kan gøre...  :)
Avatar billede aggemamme Nybegynder
28. december 2002 - 03:13 #5
Nu har jeg kopieret data-mappen.

Det virker ikke. Mysql afslutter få øjeblikke efter det har forsøgt at starte med databaser fra mappen 'var'. Jeg har også prøvet at kopiere mappen var til den nye installation, men uden held.

Det skal nævnes at maskinerne bruger forskellige processortyper, men mysql-data er vel uafhængigt af dette?

--
Christian
Avatar billede dennism Nybegynder
28. december 2002 - 10:24 #6
I hvilken mappe har du sat den mappe ind?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2002 - 17:20 #7
Masser af muligheder:

1)  mysqldump databasenavn > exportfil
    mysql databasenavn < importfil

    (påstår min MySQL bog bør virke)

2)  Lav en ODBC DSN til begge databaser og brug et GUI tool
    som MS Access til at connecte til begge og kopiere
    data.
Avatar billede hornuff Nybegynder
30. december 2002 - 12:17 #8
Du har kun de muligheder som arne_v skriver. Dog vil jeg nok anbefale:
mysqldump > exportfil.

Du skriver også at du skal udveksle mellem forskellige processor-typer. Mit gæt på dette er Intel og SPARC. Disse 2 CPU'er lagrer data forskelligt for deres datatyper. Specielt tal lagrer de modsat af hinanden og da MySQL lagrer sine data binært og ikke i HR-format (Human Readable), kan du IKKE overføre rå datafiler fra den ene til den anden.
Intel's arkitektur er "Little Indian" og SPARC er "Big Indian".

Sørg iøvrigt for ASCII-overførsel af dump-filerne da disse er i HR-format.
Avatar billede kimblim Nybegynder
04. januar 2003 - 23:27 #9
hvis jeg var dig ville jeg prøve at installere mysql-front, som er et ganske udemærket interface til mysql, der kan du eksportere og importere data.. det kan du downloade her: http://efux.de/mysqlfront/MySQL-Front_2.5_Setup.exe

jeg har selv brugt det til export/import af data mellem flere maskiner, og det virker som en drøm.... håber du finder ud af det.
Avatar billede aggemamme Nybegynder
10. februar 2003 - 03:01 #10
Tak for hjælpen, alle!

Jeg håber at point er fordelt retfærdigt - jeg brugte Arnes metode!