Avatar billede zanta666 Nybegynder
27. december 2002 - 11:17 Der er 8 kommentarer

Exchange 2000 problemer...!!!

Hejsa.

Er lige rendt i et "lille" problem med min Exchange 2000. Når der sendes mails til serveren får man bare smidt en mail tilbage fra "postmaster@mydomain.dk" som siger mailen ikke kunne afleveres til modtageren. Det er først for nylig den er begyndt på det, alt har før virket perfekt. Jeg vil lige skynde mig at tilføje at det hele virker internt på domænet. Alle brugere kan sagtens maile til hinanden, der kan bare ikke modtages mail udefra.

Please help me...
Avatar billede themustangman Nybegynder
27. december 2002 - 11:26 #1
Kan du telnette den udefra på port 25???
Avatar billede themustangman Nybegynder
27. december 2002 - 11:27 #2
Hov det var vist et svar...
Avatar billede zanta666 Nybegynder
27. december 2002 - 11:29 #3
/themustangman

Som sagt så kommer der jo svar fra postmaster kontoen hvilket jo må betyde der er hul igennem til serveren.
Avatar billede venturer Nybegynder
27. december 2002 - 11:41 #4
Har du tilfældigvis haft ændret på folks mail adresser?
Internt benytter dine brugere vel bare loginnavnet og ikke mail adressen.
Avatar billede zanta666 Nybegynder
27. december 2002 - 12:21 #5
Der er foretaget ændringer i nogle mailadresser, men det er ikke fordi de ikke er gyldige jeg får den fejl. Det er fuldt ud legale adresser.
Avatar billede venturer Nybegynder
29. december 2002 - 18:03 #6
Jeg tænker mere på om din SMTP for indgående mail stadig er "ansvarlig" for dine mail adresser.
Hvis nu du f.eks. havde user@domain1.dk og har ændret det til user@nytdomain.dk er det ikke sikkert at sin SMTP vil acceptere mails til nytdomain.dk
Avatar billede zanta666 Nybegynder
30. december 2002 - 16:07 #7
/venturer.

Det er tilsyneladende heller ikke dette der er problemet. Jeg har ganske vist haft et ekstra domæne kørende på exchangen, men da dette aldrig rigtig har fungeret har det bare stået uændret pga. manglende tid (og lyst) til at rodde mere med det. Det er først nu da begge domæner ikke fungere jeg har været nødsaget til at få kigget lidt på det.
Jeg vil lige tilføje at jeg umidelbart efter en ny installation af serveren var så uheldig at få en W32.Nimba@E virus ind. Jeg har da ikke udelukket denne som kilden til fejlen, men hvis problemet kunne løses uden en ominstallation ville dette naturligvis være at foretrække.
Avatar billede venturer Nybegynder
02. januar 2003 - 15:17 #8
Hmm... Installer en virusscanner for at være sikker?

Prøv evt. at geninstallere ServicePack 3. Hvis ikke dette gør det kan du prøve at stoppe alle services (tag Exchange offline) og kør så Exchange installationen med "setup.exe /DisasterRecovery"
Så vil installationen overskrive din installation med de oprindelige filer. Det kan evt. være nødvendigt at geninstallere din servicepack herefter. Ovenstående vil IKKE gå ud over dine eksisterende database. Det er udelukkende selve programfilerne der bliver kopieret ind på ny.