Avatar billede weiland Nybegynder
27. december 2002 - 10:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Definere vindue, der åbnes af form-submit

Lad os tage denne form:

<form target=_blank action=upload.asp>
<input type=submit value=klikher>
</form>

Når man submitter, så åbnes altså et nyt vindue (upload.asp). Dette vindue vil jeg gerne kontrollere mht. størrelse, placering etc.

Hvordan gøres det?
Avatar billede hbrieg Nybegynder
27. december 2002 - 10:54 #1
Det gør du ved at skrive et javascript som åbner et nyt vindue for dig, hjælp kan findes her:
http://developer.netscape.com/docs/manuals/js/client/jsguide/index.html
Avatar billede hbrieg Nybegynder
27. december 2002 - 10:54 #2
Ups, selvfølgelig under punkt 12. Using Windows and Frames, sorry!!
Avatar billede wave Nybegynder
27. december 2002 - 10:55 #3
<form target=_blank action=upload.asp target=upload.asp>
<input type=submit value=klikher>
</form>
Avatar billede weiland Nybegynder
27. december 2002 - 11:03 #4
hbrieg >>
Een ting er noget a la dette: <a href=java script:PopWin('Help.htm#Formidling_Ekstern',200,300);>..... men noget andet er jo at åbne via en form-submit. Det er jo ikke et link på samme måde.. ?

wave >>
Du har tilføjet target=upload.asp til formen???
Avatar billede hbrieg Nybegynder
27. december 2002 - 11:05 #5
Så skal du gøre noget lignende følgende:

<form target=_blank action="java script:PopWin('Help.htm#Formidling_Ekstern',200,300);">
<input type=submit value=klikher>
</form>
Avatar billede wave Nybegynder
27. december 2002 - 11:06 #6
prøv denne..
<script type="text/javascript" language="javascript">
<!--
function NewWin () {
NY=window.open(\'upload.asp\',\'NY\',\'width=600,height=300,toolbar=no,scrollbars=no\')
}
//-->
</script>

<form target=_blank action=upload.asp>
<input type=submit value=klikher onClick="NewWin();">
</form>
Avatar billede wave Nybegynder
27. december 2002 - 11:09 #7
weiland >> ja.. ja jeg ved det med formen.. men det skulle være rettet...
Avatar billede hbrieg Nybegynder
27. december 2002 - 11:11 #8
wave>> Det script du har lavet vil kun virke hvis man faktisk klikker på knappen ikke hvis man f.eks. har felter med i formularen og trykker enter, husk lige det...
Avatar billede weiland Nybegynder
27. december 2002 - 11:26 #9
wave >>
Jeg har nu testet din løsning... og det virker desværre ikke efter hensigten i øjeblikket.
Hvis jeg i form har target=_blank, så åbnes to vinduer. Et almindeligt vindue med upload.asp, og så det lille popup-vindue. Det er kun popup-vinduet, som skal åbnes.
Hvis jeg IKKE har target=_blank, så kommer popup-vinduet ganske rigtigt alene, men upload.asp åbner i det oprindelige vindue, hvor formen var....

hbrieg >>
Har endnu ikke testeet din.. right away
Avatar billede weiland Nybegynder
27. december 2002 - 11:42 #10
hbrieg >>
Din løsning virker umiddelbart, men action-siden vil ikke modtage formular-dataene.
Det er lidt ærgerligt. Gad vide, om man kan gøre noget ved det?