Avatar billede thomas_205 Nybegynder
26. december 2002 - 21:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Clear en eller flere tekstbokse med en command button

Hejsa.

Jeg er ret ny med VB 6.0, men det er sq fedt at sidde og skrive sine egne små apps.

Jeg har lavet et cd database program, det virker bare, men men men, når jeg opretter en indgang i databasen, så står den indtastede tekst stadig i alle tekstboksene, det vil jeg gerne have bliver "clearet" så man er klar til at oprette den næste indgang uden at manuelt skal slette alle indgangene.

Hvad er komandoen til det???
Avatar billede joern Nybegynder
26. december 2002 - 21:59 #1
text1.text = ""
  text2.text = ""

  En god ide at at lave tekstbokse indekserede.

  for a = 0 to 7
    text1(a).text =""
  next a

M.v.h.  Jørn
Avatar billede thomas_205 Nybegynder
27. december 2002 - 00:56 #2
Hej Jørn.

Mange tak, det virker jo bare ;) Men jeg kom i bekneb lige efter at jeg havde fået den til at nulstille alle textboxe, for nu skal den også nulstille alle min comboboxe, jeg er villig til at smide flere point hvis du lige kan hitte den også???
Avatar billede thomas_205 Nybegynder
27. december 2002 - 03:01 #3
Efter en masse kaffe og en masse kridse kradse i håret lykkedes det mig at gætte mig til det =) Så kan jeg gemme de point til næste spørgsmål som sikkert kommer om et par timer *gg*
Avatar billede joern Nybegynder
27. december 2002 - 10:11 #4
Hej.

Jeg ved ikke hvad du fandt ud af, men det er blot list1.clear

Skulle du finde på at anvende et array og ønske at tømme det, er kommandoen

Erase dit-array

Tak for point.

M.v.h.  Jørn