Avatar billede webwally Nybegynder
26. december 2002 - 16:55 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Variabel som alle sider kan se?

Hey

Jeg har ca. 10 ASP-sider som alle gerne skulle kunne se den samme variabel (det er for at tjekke om en bruger er logget ind)...

hvordan kan jeg gøre det på en smart måde... indtil videre har jeg gjort det at jeg til hver link blot skriver anmeldelser.asp?bruger=Superdrengen f.eks. men så kan folk jo bare selv gå op i adresselinjen og ændre til hvilken bruger de vil være inde på.

det skal altså være en slags skjult variabel... som kan gøre det samme :)
Avatar billede Spotgun Seniormester
26. december 2002 - 16:58 #1
Brug session-variabler. F.eks.:

session("brugernavn") = "blah"

dem kan du checke på alle sider, sålænge brugerens session er aktiv (som standard 20 minutter mener jeg). Hver gang en side loades, fornyes session'en, men du kan selvfølgelig udvide session-timeout'et vha.:

session.timeout = 60  ' Værdi angivet i minutter!
Avatar billede webwally Nybegynder
26. december 2002 - 17:07 #2
hvordan tjekker jeg dem så?
Avatar billede webwally Nybegynder
26. december 2002 - 17:10 #3
Altså med session("brugernavn") = "blah" angiver jeg at brugernavn er = "blah"

Men hvordan gør jeg når jeg vil spørge efter session'en brugernavn igen på næste side?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
26. december 2002 - 17:27 #4
response.write session("brugernavn")