Avatar billede mr.j Nybegynder
26. december 2002 - 11:42 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Data mellem to lister

Hej.

Er totalt nybegynder indenfor access men har alligevel kastet mig ud i et projekt! men jeg sider fast!

Jeg har i en formular lavet to lister hvor den ene får sine data fra en tabel! Det var så meningen at jeg skulle kunne vælge nogle af disse dataer ud sådan at når jeg klikede på et navn skulle det blive sendt over i liste2!

Hvordan gør man det??

Håber i kan hjælpe

MVH mr.J
Avatar billede terry Ekspert
26. december 2002 - 11:52 #1
mr.j>You are going to need either a new table conatining those selcted OR an extra field in the existing table which is used for marking those which are selected.
Avatar billede terry Ekspert
26. december 2002 - 11:54 #2
when you double click on one of the names in the first list you either set the extra field to True and then refresh the form. The first list only selects those where th extra field is false and the second list only selects those where the field is true.

Hope it gives you some ideas
Avatar billede terry Ekspert
26. december 2002 - 11:55 #3
This is not something which Access can do automatically so you wil have to use some code for this.
Avatar billede mr.j Nybegynder
26. december 2002 - 11:59 #4
Du menner man skal ind og rode i udtryksgenerator?? Den siger mig ingen ting! Har du et eksempel?? Tak for det hurtige svar!
Avatar billede mr.j Nybegynder
26. december 2002 - 11:59 #5
Nå nu kom jeg til at give dig point! Håber du vil hjælpe!
Avatar billede terry Ekspert
26. december 2002 - 12:15 #6
If you have a database you can send it to eksperten@santhell.dk and I will put something together for you.
Avatar billede terry Ekspert
26. december 2002 - 12:22 #7
please ZIP the dB if you send it :o)
Avatar billede mr.j Nybegynder
26. december 2002 - 12:32 #8
Er du sikker?? Du skal ikke havde noget for det vel???
Avatar billede terry Ekspert
26. december 2002 - 12:37 #9
If I have understood the question correctly then it isnt going to take long so 60 points is what you pay :o)
Avatar billede terry Ekspert
26. december 2002 - 12:39 #10
Have I understood yopu rquestion correctly? Yo want to move a nem from one list to another when you double click on it?
Avatar billede terry Ekspert
26. december 2002 - 12:40 #11
yopu rquestion  = your question
Avatar billede mr.j Nybegynder
26. december 2002 - 12:45 #12
Okay har sendt filen!
Tak

MVh Jack Nielsen
Avatar billede mr.j Nybegynder
26. december 2002 - 12:51 #13
Ja det er det jeg vil! Skal så bruge indholdet i den liste til at putte ind i en kombinationsboks i en anden formular! så man kan vælge dem!
Avatar billede terry Ekspert
26. december 2002 - 13:03 #14
Jack, if you want to put them in a combo on another form then wouldnt it be best if you had a check box field on the first form then those which are selected (checked) get shown in the next form (combo)? This way you dont need to show then in another list!
Avatar billede mr.j Nybegynder
26. december 2002 - 13:09 #15
Jo det ville det jo enlig! Men der skal vel stadig bruges kode!
Men det lyder noget smartere!
Avatar billede mr.j Nybegynder
26. december 2002 - 13:12 #16
Har du fået filen??
Avatar billede terry Ekspert
26. december 2002 - 13:19 #17
Yes I have received the file.
I may have been too quick there about using a checkbox, I dont think its possible to display a checkbox in a list. I'll do it as you wanted first so you can see how it works.
Avatar billede mr.j Nybegynder
26. december 2002 - 13:23 #18
Ok! Det lyder godt!
Avatar billede terry Ekspert
26. december 2002 - 13:25 #19
I have sent the dB backto you, hope it can be of use.

This is for other users.
New field added to table named Selected when a record is double clicked I updated the field to either true or false. When I open the form I set them all to false to make sure they are all in the first list.

and here is the code for the form.

Option Compare Database

Private Sub Form_Load()
DoCmd.RunSQL "UPDATE test SET Selected = 0 "
Me.Refresh

End Sub

Private Sub lstKunder_DblClick(Cancel As Integer)

DoCmd.RunSQL "UPDATE test SET Selected = -1 WHERE [Leverandør ID] = " & Me.lstKunder
Me.Refresh

End Sub

Private Sub LstSelected_DblClick(Cancel As Integer)

DoCmd.RunSQL "UPDATE test SET Selected = 0 WHERE [Leverandør ID] = " & Me.LstSelected
Me.Refresh

End Sub
Avatar billede mr.j Nybegynder
26. december 2002 - 14:27 #20
Mange tak for hjælpen!
Hvis jeg skulle møde dig en dag så husk mig på at jeg skylder dig en øl:-)

Mvh Jack Nielsen
Avatar billede terry Ekspert
26. december 2002 - 14:30 #21
:o)

Could you use what I sent?
Avatar billede mr.j Nybegynder
26. december 2002 - 14:55 #22
Ja det kunne jeg!

Men det er da vildt at man skal bruge VBA for at det kan lade sig gøre!

jeg takker mange gange!

MVH Jack
Avatar billede mr.j Nybegynder
26. december 2002 - 15:03 #23
Den kommer med en advarsel når man åbner formularen hvor der står: "du er ved at opdatere rækker!". Kan man fjerne den?

Mvh jack
Avatar billede terry Ekspert
26. december 2002 - 15:14 #24
yes
place the line BEFORE the Dcmd.RunSQL .....
docmd.setwarnings False

and this AFTER
docmd.setwarnings True
Avatar billede mr.j Nybegynder
26. december 2002 - 15:23 #25
Hold da fast!!
Du er ret hård!
Det havde jeg aldrig selv fundet ud af!

Tak skal du havde!

Mvh jack
Avatar billede terry Ekspert
26. december 2002 - 16:33 #26
:o)