Avatar billede dhjerting Nybegynder
22. oktober 2000 - 15:34 Der er 1 løsning

auto disconnect

Er det muligt at få sin mac med os9 til automatisk at afbryde internetforbindelsen, når man har lukket sin browser (ie5). Eventuelt blive spurgt om man vil bevare forbindelsen.
Avatar billede egonspock Seniormester
22. oktober 2000 - 23:41 #1
Der er flere muligheder for det. Enten kan du skrive et Applescript, der både lukker forbindelsen og programmet, eller du kan bruge et program som keyquencher eller Quickkeys, der nemt burde kunne klare den sag. Jeg bruger selv KeyboardLauncher, hvor jeg afbryder min forbindelse med F12 manuelt. (for disse programmer søg på http://www.versiontracker.com) Endeligt kan du i Kontrolpaneler->Remote Access->indstillinger->forbindelse sætte tiden for automatisk afbrydelse af internetforbindelsen til noget relativt lavet(5-10 minutter). Hvis du sætter den lavere får du sikkert problemer når du surfer i almindelighed.