Avatar billede psyc0p Nybegynder
25. december 2002 - 12:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHP upload

Jeg har lavet et lille php news scripr som også skal kunne upload billeder og tilføj dem i nyheden, men dte virker ik som det skal. hele formen virker fint bortset fra de 2 felter hvor man skal vælge billederne som skal uploades. Problemet er at den hverken uploader filerne eller skriver dem ind i mysql
her er min kode:

<?php
if($_POST['write']) {

mysql_connect("xxx", "xxx", "xxx");
mysql_select_db("xxx");
$file = $_FILES['file']['name'];
$file2 = $_FILES['file2']['name'];
mysql_query("INSERT INTO news (text,time,date,subject,source,sti,sti2) VALUES

('$text','$time','$n','$subject','$souce', '$file','$file2' )")
or
die(mysql_error());
move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], "pictures/");
move_uploaded_file($_FILES['file2']['tmp_name'], "pictures/");
}
?>
Avatar billede psyc0p Nybegynder
25. december 2002 - 13:09 #1
her er min form:
<form method="post" action="<? echo $PHP_SELF; ?>">
                            <p align="center"><span style="font-size:18pt;"><b>blabla  blabla</b></span></p>
                            <p align="right">&nbsp;&nbsp;<b>&nbsp;ÇáãÕÏÑ &nbsp;
                            </b><input type="text" name="souce"><br>

                            </p>
                            <p style="line-height:100%; margin-top:0; margin-bottom:0;" align="right"><b>blabla
                            </b><input type="text" name="subject"></p>
    <p align="right">
<textarea name="text" rows="11" cols="76"></textarea><br>                            <p style="line-height:100%; margin-top:0; margin-bottom:0;" align="right">&nbsp;</p>
                            <p style="line-height:100%; margin-top:0; margin-bottom:0;" align="right"><input type="file" name="file" size="20"></p>
                            <p style="line-height:100%; margin-top:0; margin-bottom:0;" align="right">&nbsp;</p>
                            <p style="line-height:100%; margin-top:0; margin-bottom:0;" align="right"><input type="file" name="file2" size="20"></p>
                            <p style="line-height:100%; margin-top:0; margin-bottom:0;" align="right">&nbsp;</p>
                            <p style="line-height:100%; margin-top:0; margin-bottom:0;" align="right"><INPUT TYPE="SUBMIT"  name="write" value="Submit" style="background-color:rgb(214,207,189);"></form>
Avatar billede psyc0p Nybegynder
25. december 2002 - 13:15 #2
jeg venter stadig på hjælp :(
Avatar billede psyc0p Nybegynder
26. december 2002 - 11:05 #3
gdgd