Avatar billede djonez Nybegynder
24. december 2002 - 02:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nedtælling

Der fandtes en gang en JAVA nedtæller på Tuborg Julebryg hjemmeside.

Er der nogen der har noget tilsvarende?
Avatar billede sostack Nybegynder
24. december 2002 - 10:33 #1
<script language="javascript">
function tid_til_dato(tildag, tilmaaned) {
dato = new Date();
maaned = dato.getMonth(dato) + 1;
dag = dato.getDate(dato);
document.write(Math.floor(tilmaaned - maaned)+ " måneder og " + Math.floor(tildag - dag) + " dage til");
}
Avatar billede ohmish Nybegynder
24. december 2002 - 11:25 #2
her.. (sæt ind i body.):

<script language="JavaScript1.2">

function setcountdown(theyear,themonth,theday){
yr=theyear;mo=themonth;da=theday
}

setcountdown(2003,01,01)

var occasion="Nytår!"
var message_on_occasion="Hva laver du her?? afsted til fest! vi blir ved længe endnu...szkål og godt nytår!!"

var countdownwidth='520px'
var countdownheight='18px'
var countdownbgcolor='143f18'
var opentags='<class="text"><font color="ffffff">'
var closetags='</font>'

var montharray=new Array("Jan","Feb","Mar","Apr","May","Jun","Jul","Aug","Sep","Oct","Nov","Dec")
var crosscount=''

function start_countdown(){
if (document.layers)
document.countdownnsmain.visibility="show"
else if (document.all||document.getElementById)
crosscount=document.getElementById&&!document.all?document.getElementById("countdownie") : countdownie
countdown()
}

if (document.all||document.getElementById)
document.write('<span id="countdownie" style="width:'+countdownwidth+'; background-color:'+countdownbgcolor+'"></span>')

window.onload=start_countdown

function countdown(){
var today=new Date()
var todayy=today.getYear()
if (todayy < 1000)
todayy+=1900
var todaym=today.getMonth()
var todayd=today.getDate()
var todayh=today.getHours()
var todaymin=today.getMinutes()
var todaysec=today.getSeconds()
var todaystring=montharray[todaym]+" "+todayd+", "+todayy+" "+todayh+":"+todaymin+":"+todaysec
futurestring=montharray[mo-1]+" "+da+", "+yr
dd=Date.parse(futurestring)-Date.parse(todaystring)
dday=Math.floor(dd/(60*60*1000*24)*1)
dhour=Math.floor((dd%(60*60*1000*24))/(60*60*1000)*1)
dmin=Math.floor(((dd%(60*60*1000*24))%(60*60*1000))/(60*1000)*1)
dsec=Math.floor((((dd%(60*60*1000*24))%(60*60*1000))%(60*1000))/1000*1)
//if on day of occasion
if(dday<=0&&dhour<=0&&dmin<=0&&dsec<=1&&todayd==da){
if (document.layers){
document.countdownnsmain.document.countdownnssub.document.write(opentags+message_on_occasion+closetags)
document.countdownnsmain.document.countdownnssub.document.close()
}
else if (document.all||document.getElementById)
crosscount.innerHTML=opentags+message_on_occasion+closetags
return
}
//jul var i går
else if (dday<=-1){
if (document.layers){
document.countdownnsmain.document.countdownnssub.document.write(opentags+"Godt nytår du gamle! tømmermænd eh??"+closetags)
document.countdownnsmain.document.countdownnssub.document.close()
}
else if (document.all||document.getElementById)
crosscount.innerHTML=opentags+"Godt nytår du gamle! tømmermænd eh??"+closetags
return
}
//nytår ikke endnu (vis nedtælling)
else{
if (document.layers){
document.countdownnsmain.document.countdownnssub.document.write(opentags+"Så er der kun "+dday+" dage, "+dhour+" timer, "+dmin+" min og "+dsec+" sek til "+occasion+closetags)
document.countdownnsmain.document.countdownnssub.document.close()
}
else if (document.all||document.getElementById)
crosscount.innerHTML=opentags+"Så er der kun "+dday+" dage, "+dhour+" timer, "+dmin+" min og "+dsec+" sek til "+occasion+closetags
}
setTimeout("countdown()",1000)
}
</script>
<ilayer id="countdownnsmain" width=&{countdownwidth}; height=&{countdownheight}; bgcolor=&{countdownbgcolor}; visibility=hide>
<layer id="countdownnssub" width=&{countdownwidth}; height=&{countdownheight}; left=0 top=0></layer>
</ilayer>
Avatar billede ohmish Nybegynder
24. december 2002 - 11:26 #3
hov... kommentaren // jul var i går
ska være // nytår var i går.
Avatar billede djonez Nybegynder
15. januar 2003 - 11:40 #4
Tak