Avatar billede melange Nybegynder
23. december 2002 - 22:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvad er der galt ?

hmmm...
Jeg er ganske vist ny til det her ASP.NET noget, men kan nogen hjælpe mig med at fortælle hvorfor min kode fejler, og giver denne fejl:

<fejl>
Description: An error occurred during the compilation of a resource required to service this request. Please review the following specific error details and modify your source code appropriately.

Compiler Error Message: CS0246: The type or namespace name 'MyDataGird' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

Source Error:
</fejl>

Og her er min kode, og det skulle ikke undre mig om det bare er en dum fejl, som jeg ikke kan se fordi jeg har stirret mig død på koden ;)

<kode>
<%@ Page Language="c#" %>

<%@ Import Namespace="System.Data" %>
<%@ Import Namespace="System.Data.SqlClient" %>

<%@ Import Namespace="Microsoft.Data.Odbc" %>

<script language="c#" runat="server">

public void Page_Load(Object Sender, EventArgs e)
{

    // MySQL connection
    OdbcCommand SqlCmd = new OdbcCommand();
    OdbcConnection SqlCon = new OdbcConnection("driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};server=localhost;uid=root;pwd=;database=aspdotnet;OPTION=35");

    SqlCon.Open();
    SqlCmd.Connection = SqlCon;
    SqlCmd.CommandText = "SELECT * FROM news LIMIT 0,10";
    OdbcDataReader oDataReader = SqlCmd.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection);

    // Her fejler den
    MyDataGird.DataSource = oDataReader;

    <%--
    // MS-SQL connection
    SqlConnection SqlCon = new SqlConnection("server=(local)\NetSDK;database=H_bottiger;Trusted_Connection=yes");
    SqlDataAdapter SqlQuery = new SqlDataAdapter("SELECT * FROM news LIMIT 0,10", SqlCon);

    DataSet ds = new DataSet();
    SqlQuery.Fill(ds, "news");

    MyDataGird.DataSource = ds.Tables["news"].DefautView;
    --%>

    MyDataGird.DataBind();
}

</script>
</kode>
Avatar billede ultik Nybegynder
23. december 2002 - 23:14 #1
>    MyDataGird.DataSource = oDataReader;

Grunden til at den fejler der er at du i koden du har vist, ikke HAR et datagrid... du skal i din HTML et eller andet sted have et <asp:datagrid> tag et eller andet sted.. med id="MyDataGird" (eller ret stavefejlen til Grid)
Avatar billede melange Nybegynder
23. december 2002 - 23:16 #2
ultik << det giver mening :D Prøver bare her i starten at skrive en linje af gangen, og teste om det virker, og er derfor ikke kommet ned til hvor den skal sende output.