Avatar billede fader Nybegynder
22. december 2002 - 21:40 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

få resultaterne frem i modsat rækkefølge

Hej
når man bruger det her*, får man resultaterne frem i en række følge, er der en måde så jeg kan få det frem i den mod satte række følge.

*
$result = mysql_query("select * from tekster");

while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$overskrift = $row["$headline2"];
$tiden = $row["$dato2"];
$teksten = nl2br($row["$text2"]);
$box = nl2br($row["$boxen2"]);
}

-Fader
Avatar billede loss Nybegynder
22. december 2002 - 21:42 #1
select * from tekster ORDER BY "kolonne navn" DESC
Avatar billede loss Nybegynder
22. december 2002 - 21:44 #2
Altså Hvis du vil sorter dit DB udtræk efter fx Overskrifter i alfabetisk reækkefølge så skriver du

  select * from tekster ORDER BY OVERSKRIFT ASC

ASC = stigende (fra a-z)
DESC = falden (fra z-a)
Avatar billede dazzle Nybegynder
22. december 2002 - 21:44 #3
Det lugter af, at du har en kolonne i tabellen der hedder dato2.

Hvad med at lave en:

$result = mysql_query("select * from tekster order by dato2 DESC");

Mvh. Jan
Avatar billede moreless Nybegynder
22. december 2002 - 21:44 #4
$result = mysql_query("select * from tekster ORDER BY dato2 DESC");
Avatar billede dittmer Nybegynder
22. december 2002 - 21:56 #5
Hehehe... Gribbene sidder bare og venter på points, hva'?  ;o)
Fire svar indenfor 1:36 - og de sidste tre indenfor 10 sekunder!
Avatar billede loss Nybegynder
22. december 2002 - 22:26 #6
me like :)
Avatar billede moreless Nybegynder
22. december 2002 - 22:36 #7
dittmer> nah vil bare være hjælpsom hurtigst mulig som også jeg forventer det samme når jeg selv opretter spm
Avatar billede dittmer Nybegynder
22. december 2002 - 22:46 #8
moreless> Klart. Jeg var nok egentlig bare imponeret over hastigheden... ;o)