Avatar billede raune Nybegynder
22. december 2002 - 14:18 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

nyest øverst

ja så er der endnu et spørgsmål fra mig jeg er ved at lave en tagwall og jeg ville så gerne have den smed den nyest post øverst men kan ikke få lortet til at funge

her er min database connection
dim adogon
dim rsguestbook
dim strSQL
set adoCon=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
adoCon.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &

Server.MapPath("guestbook.mdb")
Set rsGuestbook=Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL="SELECT tblComments.Name,tblcomments.Comments FROM tblComments;"
rsGuestbook.open strSQL,adoCon
Do While not rsGuestbook.EOF
Avatar billede jelzin101 Praktikant
22. december 2002 - 14:20 #1
SELECT tblComments.Name,tblcomments.Comments FROM tblComments

så smid en ORDER BY på, hvor du sorterer efter tidspunkt, id eller hvad du nu har databasen.
Avatar billede medions Nybegynder
22. december 2002 - 14:21 #2
dim adogon
dim rsguestbook
dim strSQL
set adoCon=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
adoCon.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &

Server.MapPath("guestbook.mdb")
Set rsGuestbook=Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL="SELECT TOP 1 tblComments.Name,tblcomments.Comments FROM tblComments ORDER BY tblComments.Name;"
rsGuestbook.open strSQL,adoCon

//>Rune
Avatar billede kichian Nybegynder
22. december 2002 - 14:23 #3
Hvis vi antager at du har en felt (fx. Created)i din tabel som indeholder tidspunktet for oprettelsen af kommentaren, så klares det med :

SELECT tblComments.Name,tblcomments.Comments, tblcomments.Created FROM tblComments ORDER BY tblcomments.Created DESC.
Avatar billede raune Nybegynder
22. december 2002 - 14:29 #4
medions vis jeg bruge dit eksempel kommer den bare meden fel melding i  adoCon.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
og vis jeg bare smider order by desc
på  laver den også fejl
Avatar billede raune Nybegynder
22. december 2002 - 14:36 #5
selv dit svar kichian  kan jeg ikke få til at virke opreddet et felt med navnet created og og satte denn til at proppe dato og tid der ind men den putter stadig den nye nederst men laver igen fejl
Avatar billede raune Nybegynder
22. december 2002 - 15:13 #6
når fik det selv til at virke men i får poinr begge to da nogle af elementerne er brugt
Avatar billede kichian Nybegynder
22. december 2002 - 15:15 #7
Husk at sætte en dato i alle eksisterende rækker også!
Avatar billede medions Nybegynder
22. december 2002 - 15:16 #8
Thx 4 Poinz

//>Rune