Avatar billede skovhulen Nybegynder
22. december 2002 - 13:38 Der er 9 kommentarer

Intern server fejl

Hej Jeg har lavet dette script i en asp fil.:

If int(timerightnow) > int(records(0)) then
forskel = 11 - registeredtime

        FOR q = 12 - forskel to timerightnow
                Session("opdateret1") = "t"&q
                SQL = "UPDATE Brugere SET "&session("opdateret1")&" = 0"
                Conn.execute(SQL)
        NEXT
        SQL = "UPDATE ServerKontrol SET gemttime = "&timerightnow&""
        Conn.execute(SQL)
End if

If int(timerightnow) < int(records(0)) then

        FOR q = (records(0))+1 to 12
                Session("opdateret1") = "t"&q
                SQL = "UPDATE Brugere SET "&session("opdateret1")&" = 0"
                Conn.execute(SQL)
        NEXT

        FOR q = 1 to int(timerightnow)
                Session("opdateret1") = "t"&q
                SQL = "UPDATE Brugere SET "&session("opdateret1")&" = 0"
                Conn.execute(SQL)
        NEXT
            SQL = "UPDATE ServerKontrol SET gemttime = "&timerightnow&""
            Conn.execute(SQL)
End if

d = "d" & CStr(Weekday(now))
m = "m" & CStr(Month(now))
a = request.querystring("in")
SQL = "UPDATE brugere SET allehit = allehit+1, "&t&" = "&t&"+1,"&d&" = "&d&"+1, "&m&" = "&m&"+1 WHERE id="&a&""
conn.execute(SQL)

Når jeg fjerne dette script fra siden virker siden næsten som den skal. Men sætter jeg dette ind siger den.: Intern server fejl
Med venlig hilsen

Poul Hansen
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. december 2002 - 13:46 #1
Prøv i første omgang at slå denne fra i IE.:

funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "ved meddelelse om uskadelige http-fejl"

Så skulle du gerne få en bedre fejl kode / beskrivelse.
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. december 2002 - 13:48 #2
Det kanmåske være dette, WeekDay og Month giver dig et tal for dagen  og månede 1-7 og 1-12 og ikke mandag/tirsdag eller januar/..decemner.
Avatar billede skovhulen Nybegynder
22. december 2002 - 13:55 #3
Jep Her er fejlkoden

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Line 1: Incorrect syntax near '='.

/is/1.asp, line 61

Hele filen ser sådan ud

<!--#include file="include_files_skov_pha/dbstring.asp" -->
<%
SQL = "SELECT gemttime, gemtdag, gemtmaaned FROM serverKontrol WHERE id = 1"
set records = conn.execute(SQL)
VarMonth = int(month(now))
VarMonthName = "m"&int(month(now))
If not VarMonth = int(records(2)) then
SQL = "UPDATE brugere SET "&VarMonthName&" = 0"
Conn.execute(SQL)
SQL = "UPDATE serverKontrol SET gemtmaaned = "&VarMonth&""
Conn.execute(SQL)
end if
If not int(Weekday(now)) = int(records(1)) then
Varday = (Weekday(now))
VarDayName = "d"&(Weekday(now))
SQL = "UPDATE brugere SET "&VarDayName&" = 0"
response.write(SQL)
Conn.execute(SQL)
SQL = "UPDATE serverKontrol SET gemtdag = "&Varday&""
Conn.execute(SQL)
End if
t="t" & int((Hour(now))/2)+1
timerightnow= int((Hour(now))/2)+1
registeredtime = int(records(0))

If int(timerightnow) > int(records(0)) then
forskel = 11 - registeredtime

        FOR q = 12 - forskel to timerightnow
                Session("opdateret1") = "t"&q
                SQL = "UPDATE Brugere SET "&session("opdateret1")&" = 0"
                Conn.execute(SQL)
        NEXT
        SQL = "UPDATE ServerKontrol SET gemttime = "&timerightnow&""
        Conn.execute(SQL)
End if

If int(timerightnow) < int(records(0)) then

        FOR q = (records(0))+1 to 12
                Session("opdateret1") = "t"&q
                SQL = "UPDATE Brugere SET "&session("opdateret1")&" = 0"
                Conn.execute(SQL)
        NEXT

        FOR q = 1 to int(timerightnow)
                Session("opdateret1") = "t"&q
                SQL = "UPDATE Brugere SET "&session("opdateret1")&" = 0"
                Conn.execute(SQL)
        NEXT
            SQL = "UPDATE ServerKontrol SET gemttime = "&timerightnow&""
            Conn.execute(SQL)
End if

d = "d" & CStr(Weekday(now))
m = "m" & CStr(Month(now))
a = request.querystring("in")
SQL = "UPDATE brugere SET allehit = allehit+1, "&t&" = "&t&"+1,"&d&" = "&d&"+1, "&m&" = "&m&"+1 WHERE id="&a&""
conn.execute(SQL) (Dette er linie 61)
Response.redirect "jpgs/i.gif"
%><!--#include file="include_files_skov_pha/dbstring_close.asp" -->
Avatar billede skovhulen Nybegynder
22. december 2002 - 13:57 #4
Det skal siges at Jeg har ændret det så det køre i SQL 2000 Database. Før benyttede jeg en Acess database
Avatar billede orca Nybegynder
22. december 2002 - 14:03 #5
Og linie 61 er...
Avatar billede skovhulen Nybegynder
22. december 2002 - 14:04 #6
d = "d" & CStr(Weekday(now))
m = "m" & CStr(Month(now))
a = request.querystring("in")
SQL = "UPDATE brugere SET allehit = allehit+1, "&t&" = "&t&"+1,"&d&" = "&d&"+1, "&m&" = "&m&"+1 WHERE id="&a&""
conn.execute(SQL) (Dette er linie 61)
Response.redirect "jpgs/i.gif"
%><!--#include file="include_files_skov_pha/dbstring_close.asp" -->
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. december 2002 - 14:25 #7
Du definere d, m og a men i SQL'en bruger du t, d og må skal t i SQL'en ikke være a ???

sådan her:

SQL = "UPDATE brugere SET allehit = allehit+1, "&a&" = "&a&"+1,"&d&" = "&d&"+1, "&m&" = "&m&"+1 WHERE id="&a&""
Avatar billede skovhulen Nybegynder
22. december 2002 - 15:19 #8
fælterne i sql er følgende.:
id, brugernavn, sidenavn, allehit, oprettet, t1, t2, t3 ,,,t12, d1, d2, d3,,,,d7, m1, m2, m3,,,,m12
Det er disse felter Jeg har. Derfor kan jeg ikke lige ændre t til et a
Avatar billede sup Nybegynder
23. december 2002 - 13:51 #9
Synes denne linie ser mærkelig ud..

SQL = "UPDATE brugere SET allehit = allehit+1, "&t&" = "&t&"+1,"&d&" = "&d&"+1, "&m&" = "&m&"+1 WHERE id="&a&""

Prøv at udskriv din SQL til skærmen for at se om den er rigtigt.

Indsæt disse 2 linier lige før din conn.execute(SQL)

response.write SQL
response.end

Hvad siger den?

Sup.