Avatar billede steff18 Nybegynder
21. december 2002 - 13:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HJÆÆÆÆLP!

Hej!

Jeg har et STORT problem. I går prøvede jeg at clocke min lillebror computer. Men nu virker den overhovedet ikke mere. Den vil ikke starte op, den siger eller skriver ingen ting. Dette skete efter en genstart af computeren.

Hvad skal jeg gøre og hvad kan jeg gøre?

Jeg håber at få hjælpsomme svar !

På forhånd tak
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
21. december 2002 - 14:01 #1
start med at sætte den tilbage til det den var før
Avatar billede rs2000 Nybegynder
21. december 2002 - 14:01 #2
Du kunne jo starte med at lave en "beskrivende" overskrift.
Derefter kunne du jo prøve at clocke den ned igen.(hvis det er gjort med jumpere)
Avatar billede dwal Nybegynder
21. december 2002 - 14:02 #3
Tror du har brændt hans processor af, hvis du har en ny så prøv at sætte den i.. det kan også være gået ud over bundkortet..
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2002 - 14:02 #4
du skal pille batteriet ud et øjeblik, husk at gå ind i bios og sæt dato/klokkeslet, husk Save&Exit.
Avatar billede steff18 Nybegynder
21. december 2002 - 14:04 #5
Jeg kan ikke gå ind i bios..... når jeg tænder for computeren er der kun sort skærm! Jeg har clocket den i bios !
Avatar billede dwal Nybegynder
21. december 2002 - 14:07 #6
det kan jo være alt fra bundkort til ram til gfx kort til processor der er brændt af, men mit skud er "processor, bundkort eller ram"
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2002 - 14:18 #7
hvis den bipper en gang skal du trykke på Delete-tasten, så kommer du ind i bios.
Avatar billede peet-49 Novice
21. december 2002 - 14:26 #8
Du skal flytte jumper til bios over på den næste sæt ben i ca. 4 sekunder, og så flyt den tilbage igen. Du kan også tage batteriet ud, og sætte det i igen, så er bios reesettet, du skal derefetr sætte FSB til CPU og ram i bios igen.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2002 - 14:40 #9
hej ! på mit kort ser det således ud :
* * *  (3 metal ben) []-[](jumper!!) jumper sidder i 1 og 2 sjerner , sættes til 2 og 3 sjerner  :sluk først for den ved at tage stikket ud,flyt jumper tænd de der 4 sek - sluk flyt jumper tilbage - tænd
Avatar billede steff18 Nybegynder
21. december 2002 - 21:38 #10
Tak for de mange svar! Det passer sikkert også det i har skrevet. Jeg har nu valgt at få hjælp udefra af en person der ved lidt mere om det en mig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2002 - 21:58 #11
så kunne du jo ha' behold pointene selv.

husk for en gangs skyld IKKE at skrive HJÆÆÆLPPP, brug en mere sigende overskrift.