Avatar billede niels_poulse Nybegynder
21. oktober 2000 - 05:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Id Scanner

Hej.
Hva er der en hardcore der kan lave et lille program som kan genere en Id streng som denne : id=972098692.24582.1.XX Strengen skal kunne ændres med det prgram, men det skal forgå automatisk.. hvergang den finder en ny id skal den åbne internet explore. Der må gdt være en lykke mellem id´rne..

Er der en der har et forslag ??

Niels
Avatar billede driis Nybegynder
21. oktober 2000 - 22:35 #1
Hmmm. Jeg er ikke 100% sikker på, hvad du mener. Prøv at forklare det lidt bedre - efter hvilke kriterier skal ID - strengen genereres? Prøv også at forklare, hvad det skal bruges til.
Avatar billede niels_poulse Nybegynder
22. oktober 2000 - 13:04 #2
Hejsa Driis

Oki. jeg prøver igen. Jeg skal bruge det i forbindelse med mit arbejde og kan desværre ikke oplyse om hvad det skal bruges præcist til *sorry*..

Programmet skal kunne generer et nyt tal.. Fx. id=972212328.15636.4.XX ( XX er et fast tal )De andre tal skal kunne ændres og når den har ændret et tal skal den åbne en browser vindue eller et vindue som er indbygget i programmet. Inden den går til det næste tal, skal programmet vente på et *bruger input* (klik OK)

Linket til den server vi bruger skal jeg nok selv få fundet ud af at sætte ind i programmet, men skal bare bruge koderne for rutinen der klare at lave nye tal..

håber at det er forklaring nok. *S*

Hygge og tak for dit svar

Niels
Avatar billede driis Nybegynder
22. oktober 2000 - 15:27 #3
Skal det bare være et tal med samme antal cifre og punktummer på samme placering?
Avatar billede driis Nybegynder
22. oktober 2000 - 16:16 #4
Flg. kode laver sådan et tal, og gemmer det i strengen ved navn Id. Desuden bliver strengen kopieret til clipboardet. Mht. til at åbne et browser-vindue, kan du bruge Shell - kommandoen. Sig til, hvis du skal have mere hjælp.

Dim Part1 As Long
Dim Part2 As Long
Dim Part3 As Long
Dim Id As String
Const XX As Long = 17

Private Sub Command1_Click()

Randomize Timer

Part1 = 100000000 + Int(Rnd * 900000000)
Part2 = 10000 + Int(Rnd * 90000)
Part3 = Int(Rnd * 10)

Id = Right$(Str(Part1), Len(Str(Part1)) - 1) + \".\" + Right$(Str(Part2), Len(Str(Part2)) - 1) + \".\" + Right$(Str(Part3), Len(Str(Part3)) - 1) + \".\" + Right$(Str(XX), Len(Str(XX)) - 1)
Clipboard.SetText Id, 1

End Sub
Avatar billede driis Nybegynder
22. oktober 2000 - 16:18 #5
Her har jeg sat XX til 17, du sætter det selvfølgelig bare til det rigtige. Id= linien bliver tekstombrudt her, men denne del er altså én linie:

Id = Right$(Str(Part1), Len(Str(Part1)) - 1) + \".\" + Right$(Str(Part2), Len(Str(Part2)) - 1) + \".\" + Right$(Str(Part3), Len(Str(Part3)) - 1) + \".\" + Right$(Str(XX), Len(Str(XX)) - 1)
Avatar billede niels_poulse Nybegynder
22. oktober 2000 - 17:47 #6
Driis.. du skal have tak for hjælpen.. jeg kigger lige på det..Jeg er ikke den bedste til at programmere i Pc, men har gjort det en del i Commodore 64 *LOL*.. Jeg forsøger lige..

Niels