Avatar billede krogmc Nybegynder
20. december 2002 - 18:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

mangler codec, HJÆLP !!!!!!!

Jeg har en film i svcd format og den kan ikke afspilles i media player med version 7,1, hvad gør jeg ???
Den melder om fejl og jeg kan ikke hente noget under windows update.
I real player skriver den også at der er en fejl og den fejl kan jeg heller ikke rette med opdateringer.
Er der en der kan hjælpe !!!!!!!
Avatar billede fun22 Nybegynder
20. december 2002 - 18:41 #1
vcd og svcd skal afspilles med en dvd player
Avatar billede initializing Nybegynder
20. december 2002 - 18:43 #2
Fun22: Behøves de ikke..

Men prøv lige med WinDVD eller PowerDVD og se om de virker der.
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. december 2002 - 18:44 #3
men det er jo dvd players ;)
Avatar billede themightygugi Nybegynder
20. december 2002 - 19:05 #4
gå ind på http://www.divX.com og download divX codex. Vælg DivX fra forsiden. Vælg der at downloaded DivX basis (jeg anbefaler den uden adware, det er den længst til venstre).
Avatar billede krogmc Nybegynder
20. december 2002 - 19:06 #5
hvor kan disse programmer hentes, WinDVD og PowerDVD ????
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
20. december 2002 - 19:08 #6
themightygugi>> man skal ikke have divx for at afspille vcd'er
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
20. december 2002 - 19:10 #7
rent faktisk kan du godt afspille en vcd i mediaplayer.....det er forskelligt fra cd til cd og filerne har ikke nogle "alm." filnavne, men find de største af dem og åben dem med mediaplayer.....det er selvfølgelig kun til "nødbrug" da det er en anelse besværligt :D
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. december 2002 - 19:28 #8
der er ikke vcd men svcd han skal afspille !!!!!! og nej mediaplayer afspiller ikke svcd
Avatar billede krogmc Nybegynder
20. december 2002 - 19:29 #9
media player sender anmodning om codec og melder så fejlen "An Invalid Media Type Was Specified" og så er der intet jeg kan stille op. Det er umuligt at hente opdat. til denne fil type. Og jeg aner ikke, hvorfor !!!!!!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. december 2002 - 19:31 #10
krogmc > initializing har givet dig svaret ... få fat i et af de programmer og så kan du se svcd
Avatar billede hanloven Mester
20. december 2002 - 21:39 #11
Du kan hente en trial version af Power DVD her: http://www.gocyberlink.com/english/download/dl_file.jsp?dl_id=1

Og

Du kan hente en version (ved ikke helt om det er trial) af WinDVD her: http://www.intervideo.com/jsp/Product_Download.jsp?p=WinDVD

Så kan du ihvertfald komme igang :-)

God fornøjelse... og god jul.
//Hanloven
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2002 - 14:20 #12
*fnis* ......DivX codec for at afspille SVCD *fnis*
Avatar billede hanloven Mester
13. januar 2003 - 07:21 #13
Tak for point. :-) - Håber du er kommet godt igang.

//Hanloven