Avatar billede ctacta Nybegynder
20. december 2002 - 18:26 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Remote Desktop Connection

Hejsa

Jeg har en XP pro derhjemme, som jeg gerne vil tilgå udefra når jeg er på farten. Ifølge MS kan man lave en sådan med VPN, altså kryptere forbindelsen.

Jeg har dog bare meget svært ved at se dette nogen steder hvor det sættes op!

Endelig vil jeg også gerne vide hvordan man kunne sikre sig optimalt fra evt. hackere.
Certifikatløsningen er jo det optimale, men det kræver jo så at jeg gør det fra en server, og på denne, f.eks. W2K udsteder egne certifikater og installere dette på den bærbare.

Nogen andre forslag?

Mvh
Christian
Avatar billede paepcke Nybegynder
07. januar 2003 - 02:03 #1
Løsningen på dit 1. problem er freeware og hedder WinVNC
Happy hunting =)
Avatar billede wannabeme Nybegynder
18. januar 2003 - 01:17 #2
prøv at gå ud på www.microsoft.com/download
2000server og download Remote Desktop Client 5.0
installer denne på din bærbare og du er køreklar tager 2 at sætte op...
God fornøjelse
Avatar billede guski Nybegynder
04. februar 2003 - 13:41 #3
hvorfor ikke bare bruge tight vnc... ret let at sætte op og virker ganske udemærket.. hent det her:
http://www.tightvnc.com/download.html