Avatar billede tillon Nybegynder
20. december 2002 - 17:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

indy client: irc ... isop ?

Jeg er i gang med at lave en bot til irc netværket i delphi 7.
Jeg benytter IdIRC modulet.
Mit problem er at botten gerne skulle være istand til at sjældne mellem op's voice's  osv.
Derfor regnede jeg med at jeg kunne benytte IsOp og IsVoice funktionen, men jeg kan ikke få den til på noget tidspunkt at returnere true, lige meget om man er en op eller hvad så er værdien false.

  form1.IdIRC1.IsOp(Nick)

Hvis "Nick" var navnet på en op så skulle den returnere værdien true. Dette er ikke tilfældet.

Er det bare mig der ikke har fattet hvordan IsOp/IsVoice virker ? Og hvordan kan jeg få rette min sourcecode så den virker ?
Avatar billede tillon Nybegynder
21. december 2002 - 11:15 #1
Er sprøgsmålet ikke klart, eller er der bare ikke nogen der ved det !?
Avatar billede stoney Nybegynder
21. december 2002 - 13:22 #2
Nu ved jeg ikke hvilken version af Indy du bruger,
men IdIRC er vist temmelig buggy.

http://sourceforge.net/tracker/index.php?func=detail&aid=545136&group_id=41862&atid=431491

Stoney
Avatar billede tillon Nybegynder
21. december 2002 - 14:12 #3
hmmm ja det ser ud til at der er lidt problemer med indy'en.
Jeg bruger indy 9.00.10
Avatar billede tillon Nybegynder
26. oktober 2003 - 10:00 #4
jamen så prøver jeg det