Avatar billede ldplusse Nybegynder
20. december 2002 - 17:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valide tegn i domænetester

Jeg har fået lavet en domænetester, som nu virker, men jeg vil gerne have at man ikke må skrive et "." (punktum), i det domain man nu skal søge på, da domæner jo ikke indeholder punktum (selvfølgelig snakker jeg ikke om det "." som står før .dk/.com m.m.)

Det er fordi at når man søger efter feks. test.test.dk så siger den det er ledig.
her er koden.
------------------------------------------
<% strDomain = LCase(Trim(Request.Form("Domain"))) %>
<% strland = LCase(Trim(Request.Form("land"))) %>
<% strsog = LCase(Trim(Request.Form("Domain") & Request.Form("land"))) %>

<form NAME="brugeroplysninger" method="POST" action="domaincheck.asp" onSubmit="return checkFields();">
<p>www.
<input type="text" name="Domain" size="25" value="<%=strDomain%>" style="font-size: 10px">
    <select name="land" style="font-size: 10px">
      <option value=".dk"<% if request("land") = ".dk" Then %>selected<% end if %>>.dk
      <option value=".com"<% if request("land") = ".com" Then %>selected<% end if %>>.com
      <option value=".net"<% if request("land") = ".net" Then %>selected<% end if %>>.net
      <option value=".org"<% if request("land") = ".org" Then %>selected<% end if %>>.org
    </select>
<input type="submit" value="Test Domæne" name="" style="font-size: 10px"></p>
</form>

<%
If Len(strDomain) > 0 Then
  ' Finder den sidste forekomst af .
  pos = InStrRev(strLand, ".")

  If pos > 0 Then
    strDOM = Mid(strLand, pos+1)

    Set objSocket = Server.CreateObject("Socket.TCP")
    Select Case strDOM
    Case "com", "net", "org"
      strHost = "Internic"
      objSocket.Host = "rs.internic.net:43"
      strMatch = "No match"
    Case Else
      strHost = "RIPE"
      objSocket.Host = "whois.ripe.net:43"
      strMatch = "No entries found for the selected source"
    End Select

    objSocket.Open

    ' Sender forespørgsel
    objSocket.SendLine(strDomain & request("land"))

    ' Venter på at disconnecte
    objSocket.WaitForDisconnect

    ' Gemmer output i variablen tmpBuffer
    tmpBuffer = objSocket.Buffer

    If InStr(1, tmpBuffer, strMatch, 1) > 0 Then
      %><form method="POST" action="hvilket-webhotel.asp"><p align="left"><%
      Response.Write "<font color=#00cc00>Domæne navnet <b>" & strsog & "</b> er ledigt      " %><input style="font-size: 10px; cursor: hand; font-family: Verdana; background-repeat: repeat; background-attachment: scroll; background-position: 0% 50%" type="submit" value="Bestil <%=strsog%>"></p></form> <%
      session("Testetdomain") = strDomain
      if strland = ".dk" then session("Testetdot") = "dk" end if
      if strland = ".com" then session("Testetdot") = "com" end if
      if strland = ".net" then session("Testetdot") = "net" end if
      if strland = ".org" then session("Testetdot") = "org" end if
    Else
      Response.Write "<font color=#FF0000>Desværre domænet <b>" & strsog & "</b> er optaget."
    End If

    objSocket.Close
  Else
    Response.Write "<p>Du skal angive et gyldigt domænenavn</p>"
  End If
%>
------------------------------------
Som man kan se i koden, så laver jeg en onsubmit="checkfields()"
Men det javascript fungere bare ikke på den her side, den bliver slet ikke kørt.

Jeg skal bare have den til, ikke at acceptere en punktum.
koden kan ses i brug her: http://www.speedinet.dk/domaincheck.asp
Avatar billede rygter Nybegynder
20. december 2002 - 17:54 #1
Håber det her link kan hjælpe dig:

http://www.process.com/techsupport/multinet/787/34.html

Jeg har set flere steder som skriver præcist det samme.
Avatar billede rygter Nybegynder
20. december 2002 - 17:55 #2
ack, jeg fik vidst kun læst overskriften...sorry
Avatar billede ldplusse Nybegynder
20. december 2002 - 17:57 #3
ved det link er der kun dokumentation for hvad der er valid/invalid.
Avatar billede ldplusse Nybegynder
28. december 2002 - 14:44 #4
Ingen som har givet et svar.