Avatar billede vagn_eriksen Nybegynder
02. august 1999 - 07:08 Der er 7 kommentarer

Linieskift i formular med ASP

Er der nogen, der kan gennemskue dette her:

Fra en database-tekstfelt/notatfelt (underordnet) hentes en tekst
med linieskift ind i en formular med "<TEXTAREA name="Hovedemne2" cols="58" rows="22"><%response.write Replace (Projekt_RS("Hovedemne2")&"", vbCrLf, "<Br>")%></TEXTAREA>"
Teksten vises OK.
Brugeren opdaterer formular og den kontrolvises inden opdatering i database med:
"<%= Request.form("Hovedemne2")%>". Teksten vises OK.
Opdateringen sker i et recordsæt gennem en sessionvariabel:
"Session("Hovedemne2") = Request.form("Hovedemne2")" og
"Projekt_RS("Hovedemne2")=Session("Hovedemne2")" og "Projekt_RS.Update"
Alt forløber planmæssigt, og i Access ser det OK ud.

Brugeren bliver med et javascript sendt tilbage til formularen for at se ændringerne, men nu optræder der <Br>, hvor linieskiftene stod. Jeg har brugt "Response.expires=0", så det burde være de nyeste data, der vises.
En "Projekt_RS.Requery" gør da heller ingen forskel.

Avatar billede s Nybegynder
02. august 1999 - 12:44 #1
Er det ikke fordi du glemmer at gøre det den anden vej? du skal jo huske at skifte <br> tilbage til vbCrLf når det skal settes ind i et textarea. Det mener jeg da i hvert fald...
Avatar billede vagn_eriksen Nybegynder
02. august 1999 - 16:28 #2
Nej, nu har jeg selv fået det til at virke. Fra formularen kan man roligt opdatere databasen UDEN konvertering. Konvertering skal kun bruges, når man viser indholdet på en alm. HTML-side. Hvis man opdaterer basen fra en almindelig HTML-side, skal man selvfølgelig gøre det, du siger.
Avatar billede stoffer Nybegynder
02. august 1999 - 18:30 #3
Lad være at putte <br> ind i DB, for så skal du jo konvertere det om igen som S siger...
Avatar billede stoffer Nybegynder
02. august 1999 - 18:30 #4
ups, så ikke du allerede havde fundet ud af det....
Avatar billede s Nybegynder
03. august 1999 - 11:04 #5
Men husk at skifte ' før du putter det ind i databasen...
Avatar billede s Nybegynder
02. oktober 1999 - 18:06 #6
Har du fundet ud af det?
Avatar billede ottomsj Nybegynder
04. september 2001 - 12:19 #7
Du skal bare helt ladevære med at replace dine <BR> inde i textarea\'et det er ikke nødvendig