Avatar billede tjaz Nybegynder
20. december 2002 - 01:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

dato og tal

Hej med jer...

jeg har nu prøvet at lege med at trække en dato ud fra en database.. dette er ikke noget problem men når jeg så skal ligge fx 100 dage til den dato som jeg trækker ud og opdatere med den nye dato i databasen går det rimlig galt...

Jeg har forsøgt mig med:

updateSQL = "UPDATE bruger SET udlober = "& dato("gammeldato") &" + "& Request.Form("dage") &" WHERE id = "& Request.Querystring("id") &""

men får et helt skævt resultat. Har også prøvet med cstr(Request.Form("dage")) men det går heller ikke....

PLZ HELP ME!!!

/TjaZ
Avatar billede dark-mixer Nybegynder
20. december 2002 - 06:36 #1
Du kan ikke ligge dem sammen på den måde du har gjort, samt det du prøver at indsætte i databasen vil se sådan ud -> '20021220+100'
For det andet har du en funktion der hedder dato??
Avatar billede Spotgun Seniormester
20. december 2002 - 08:29 #2
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. december 2002 - 09:00 #3
Det blvier noget med dette men hvad er dato("gammeldato") ?? den hendter vel en dato så det bliver..:

datoStr = DateAdd("d",Request.Form("dage"),dato("gammeldato"))

updateSQL = "UPDATE bruger SET udlober = "& datoStr &" WHERE id = "& Request.Querystring("id") &""
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. december 2002 - 09:01 #4
Hvis udlober er  dato format i databsen skal der # omking hvis du bruger Acces ligeledes skal formatet af datoen til databasen være i US/UK format yyyy-mm-dd eller mm-dd-yyyy.

datoStr = DateAdd("d",Request.Form("dage"),dato("gammeldato"))

updateSQL = "UPDATE bruger SET udlober = #"& datoStr &"# WHERE id = "& Request.Querystring("id")
Avatar billede tjaz Nybegynder
20. december 2002 - 19:37 #5
Hej!

Jeg kan se at det kommer til at virke, men jeg har et problem... jeg bruger danske datoer, men den funktion bruger engelske...