Avatar billede appel Novice
19. december 2002 - 23:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Afstemning

Jeg er ved at lave en afstemning i php. Jeg logger ip og host via $REMOTE_ADDR og $REMOTE_HOST.
Nogen brugere efterlader ikke nogen host adresse mens andre efterlader en med et subdomæne, fx aa.polka.dk, og nogen efterlader en hostadresse med 2 eller flere subdomæner, fx 123.aa.polka.dk. Kan man sige at en host adresse med mere end to domæner er en unik bruger, hvorimod en med et subdomæne blot repræsenterer en bruger bag en proxy, som efterlader samme host adresse for alle der er bag den?
Avatar billede dark-mixer Nybegynder
20. december 2002 - 08:00 #1
Hvis en bruger "køre" igennem en proxy kan du se det ved hjælp af denne :
getenv("HTTP_VIA")
Den giver dig navnet på den proxy der er brugt, men hvis det er en "direkte" forbindelse vil den være tom.
Avatar billede appel Novice
20. december 2002 - 11:42 #2
Altså mit egentlige spørgsmål er faktisk om man ved kun at logge hosts med mere end et subdomæne, og ikke tillade en bruger at stemme hvis hans host er logget, får blokeret for flere end den ene bruger?