Avatar billede ghost1 Nybegynder
19. december 2002 - 15:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gemme hjemmeside HTML source uden at gå ind på siden med browser

Titlen kan måske lyde en smule kryptisk, men det faktisk det jeg er ude efter...

Helt konkret er jeg interesseret i at hente nogle valutakurser fra en hjemmeside, gemme source koden og derefter parse den del ud jeg skal bruge...

Håber der er en der har en løsning til gemning af sourcekoden..
Kan selv lave en version der åbner et lille vindue op, gemmer siden og derefter kan parses, men vil gerne have en version uden popupvindue...

/Brian
Avatar billede loss Nybegynder
19. december 2002 - 16:08 #1
Pas på loven.. det er faktisk ikke lovligt med mindre du har en aftale med dem du henter fra...
men mon ikke du kan finde nogle der udbyder valuta priser.. hvis du forstår

//loss
Avatar billede ghost1 Nybegynder
19. december 2002 - 16:16 #2
kan måske godt se den ikke er helt hårfin, men hvad er forskellen på om jeg bare går ind og kigger på siden og derefter taster valutapriserne ind, eller om jeg får programmet til at gøe det automatisk... De vil ikke kunne mærke nogen forskel på hvordan det gøres...
Avatar billede loss Nybegynder
19. december 2002 - 16:19 #3
Hvis de leverede valutkurser til dig, vil de jo nok være intereseret i at det kan ses hvem kilden er.. med et text link el lign.. kunne jeg forestille mig.. kender dog ikke nogen der gør det sådan lige.. men ser lige om jeg kan finde noget
Avatar billede tintin12 Nybegynder
19. december 2002 - 16:23 #4
du kan evt. bruge wget
Avatar billede ghost1 Nybegynder
19. december 2002 - 16:28 #5
kan du udspecificere det ?
Avatar billede ghost1 Nybegynder
19. december 2002 - 16:29 #6
man kan jo evt kontakte dem og høre hvad det mener om det ? - det er jo ikke sådan at de kan forhindre mig , og de kan jo heller ikke bevise at jeg gør det, da det jeg laver ikke kommer til at være tilgængeligt på nettet..
Avatar billede medions Nybegynder
19. december 2002 - 16:36 #7
ghost1> Det kan du ikke nej. Ikke med mindre de har deres data liggende i XML filer, eller evt. en Database!

Du kunne jo prøve at ringe til dem der har sitet og høre om du kunne for lov til at bruge deres data, og så derigennem få adgang til deres database eller XML fil som indeholder kurserne!

//>Rune
Avatar billede soc127754 Nybegynder
19. december 2002 - 16:37 #8
Du skal bruge et eller andet asptear-komponent, der kan hente siden fra en url. Du kan eksempelvis bruge w3 sockets fra Dimac (dem med jmail).

http://www.dimac.net/websites/dimac/website/products/w3Sockets/{F01FE0DD-D11A-4C35-B07B-CFBB31CB0FB2}?exId={9C2198C8-9AB8-4347-8DC6-AB5AC5D35597}

Dernæst skal du som du skriver parse indholdet. Du kan eksempelvis gøre det gennem regulære udtryk i vbscript (regexp).
Avatar billede hnteknik Novice
19. december 2002 - 21:03 #9
>>gohst1 Might be usefull Henrik

How many times have you come across a Web site that contained a
few small kernels of interesting information and wanted to capture
it for display on one of your own pages? You might consider using
a frame, but doing so doesn't let you manipulate the content. As an
alternative, try the Internet Transfer control.

The Internet Transfer Control is an ActiveX COM component that allows
you to easily implement the most common Internet protocols, HTTP and
FTP, with COM-compatible programming languages like Visual Basic and
VBScript. In essence, the Internet Transfer Control provides a wrapper
for the numerous WinInet API functions provided by the Windows
operating system. The control comes with several Microsoft products,
including Visual Studio and Office Developer. You can check your
System directory for the file MSINET.OCX, if you're not sure you have
it registered on your system. To use this control you call it's
openUrl method. This fills a string variable with the URL's raw
html from which you can parse a specific value.

<body>
Weather for San Francisco:
<%
set objInet = CreateObject("InetCtls.Inet")
objInet.requestTimeout = 20

objInet.url = "http://weather.noaa.gov/weather/current/KSFO.html"
strHTML = objInet.openURL
if strHTML = "" then
strHTML = "<No Data Available>"
end if

strHTML = mid(strHTML, instr(strHTML, " Temperature ") + 73)
strHTML = mid(strHTML, 1, instr(strHTML, "C)") + 1)
Response.Write strHTML
Set objInet = Nothing
%>
</body>

Of course, this control may not always be suited to conditions
involving high traffic, low bandwidth, or slow connection speeds.
That said, however, the Internet Transfer Control can still
serve many useful functions.
Avatar billede hnteknik Novice
02. februar 2003 - 21:58 #10
>>ghost1

Kan du ikke lukke sagen Henrik