Avatar billede mr-d Nybegynder
19. december 2002 - 15:03 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

SQL SELECT

Hvad er der galt med denne SQL select?
"SELECT * FROM Clients WHERE Status='Show' AND Type = " & strType & " AND StartDate <= #" & TodayDate & "#"
Avatar billede terry Ekspert
19. december 2002 - 15:07 #1
you dont say what problem you are having but at a guess its your date field.
OR, ig Type is a string then that too should be in ''

Dates should be formatted mm/dd/yyyy or yyyy/mm/dd
Avatar billede mr-d Nybegynder
19. december 2002 - 15:09 #2
mit dato format er rigtigt :-) - min fejl er flg.
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'Status='Show' AND Type = 468x60 AND StartDate <= #19-12-2002#'.
Avatar billede mr-d Nybegynder
19. december 2002 - 15:35 #3
terry?
Avatar billede terry Ekspert
19. december 2002 - 15:56 #4
what is in type (468x60) this is NOT a numeric field!!!!!
Avatar billede terry Ekspert
19. december 2002 - 15:57 #5
"SELECT * FROM Clients WHERE Status='Show' AND Type = '" & strType & "' AND StartDate <= #" & TodayDate & "#"
Avatar billede terry Ekspert
19. december 2002 - 15:59 #6
your date is NOT in one of the formats I mentioned either!!!! (#19-12-2002#)
Avatar billede terry Ekspert
19. december 2002 - 16:00 #7
I,m off home now wil take a look later.
Avatar billede terry Ekspert
19. december 2002 - 18:40 #8
mr-d>hows it going?
Avatar billede hossein Nybegynder
20. december 2002 - 22:05 #9
Type er et reserveret ord hvis du bruger den skal være på den måde: [Type] (felt navn skrives i [])
Avatar billede fynbohans Nybegynder
22. december 2002 - 14:06 #10
Operatoren AND er brugt som et ord, ikke som en logisk operator.
Operatoren sammenligner to udtryk, som kan udregnes til tal.
Avatar billede mr-d Nybegynder
08. januar 2003 - 13:41 #11
Hej igen, beklager ventetiden - har været på ferie, men er hjemme igen - og tænk problemet havde ikke løst sig selv :-)
Jeg ved der ikke er problemer med datoformatet for det virker hvis jeg fjerner det med Type.
Min SQL ser sådan ud:
Query = "SELECT * FROM Clients WHERE Status='Show' AND StartDate <= #" & TodayDate & "# AND [Type]=" & strType

Jeg lavede en Response.Write Query - og får flg. :
SELECT * FROM Clients WHERE Status='Show' AND StartDate <= #08-01-2003# AND [Type]=468x60
--------------------------------------------------------
Men jeg får stadig denne fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'Status='Show' AND StartDate <= #08-01-2003# AND [Type]=468x60'.

/cgi-bin/banners2.asp, line 20
==========================================================================

Kunne tyde på det var noget med den operator, men jeg kan ikke helt greje den - plz. help.
Avatar billede mr-d Nybegynder
08. januar 2003 - 14:23 #12
nogen i nærheden til denne sql?
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2003 - 17:11 #13
mr-d> Well it looks as though your problem is TYPE then! Is TYPE a text field or a number? 468x60 looks like a text field to me, and if so you need to alter the SQL to

"SELECT * FROM Clients WHERE Status='Show' AND StartDate <= #" & TodayDate & "# AND [Type]='" & strType & "'"
Avatar billede mr-d Nybegynder
18. august 2003 - 21:11 #14
tak for hjælpen drenge - beklager den lange svartid
Avatar billede terry Ekspert
18. august 2003 - 21:14 #15
:o)