Avatar billede mfj1 Nybegynder
19. december 2002 - 13:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Makro virker ikke altid.

Jeg har en fil >JOBnrMed:Tekst.xls<, hvor til jeg dagligt skal overføre data fra en anden fil, i kolonne A placeres  JOBnr, i kolonne B placeres tekst, kolonne C og D placeres tre bogstaver i hver kolonne.

Mit problem er, når jeg dobbelt klikker på JOBnr på ”ugesedlen” C8:C200, vises der et skilt med ingen hjælpe tekst selv om både nr. og tekst er på plads i >JOBnrMed:Tekst.xls <??

Men går jeg ind og TASTER  JOBnr  “1234567” ind virker det, HVORFOR???

Det er følgende Makro som gør arbejdet, den er udviklet af BAK.

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  Dim ss As String
  On Error GoTo fejl
    If Not Intersect(Target, Range("c8:c200")) Is Nothing Then
    Cancel = True
    ss = "'" & Left(ThisWorkbook.Path, InStrRev(ThisWorkbook.Path, "\"))
    ss = ss & "[JOBnrMed_Tekst.xls]Sheet1'!$A$2:$D$2500,2,false"
    ss = "=vlookup(" & Target.Address & "," & ss & ")"
    [aa1].Formula = ss
    If IsError([aa1]) Then MsgBox Target.Value & vbCr & ("Ingen hjælpetekst") Else MsgBox Target.Value & vbCr & [aa1].Value
    [aa1].Clear
  End If
  Exit Sub
fejl:
  MsgBox ("der er sket en fejl")
End Sub

Mfj1
Avatar billede bak Seniormester
19. december 2002 - 13:26 #1
mfj1 -> JOBnrMed_Tekst.xls er beregnet til at ligge samme sted som den fil der indeholder makroen (Left(ThisWorkbook.Path, InStrRev(ThisWorkbook.Path, "\"))
Noget tyder på at du har fat i en testfil med samme navn.
Avatar billede mfj1 Nybegynder
19. december 2002 - 13:33 #2
BAK
>JOBnrMed_Tekst.xls< ligger et niveau over den fil hvori jeg dobbelt klikker på JOBnr i ugesedlen i aa1 vises følgende: #IT.
mfj1
Avatar billede bak Seniormester
19. december 2002 - 13:38 #3
Jaae, det er da også rigtigt.
Hvilken formel står der så i aa1
Avatar billede mfj1 Nybegynder
19. december 2002 - 13:41 #4
I aa1 står der >#IT< når skiltet "Ingen hjælpetekst" vises.
Avatar billede bak Seniormester
19. december 2002 - 13:46 #5
Prøv lige at sætte en ' foran [aa1].clear
test så igen.
nu skulle der gerne stå en formel i aa1.
Det er den jeg gerne vil se
Avatar billede mfj1 Nybegynder
19. december 2002 - 13:48 #6
Hvis Makroen virker står dewr kun tekst i aa1.Hvilket er OK.
Avatar billede mfj1 Nybegynder
19. december 2002 - 14:06 #7
Med ' foran [aa1].clear vises der kun #IT i aa1 som før, hvor makroen ikke virkede.
Men nu er der ingen tekst FRA kolonne B på skiltet  " ingen hjælpetekst", men teksten står forsat i aa1 hvor makroen VIRKEDE før.
Avatar billede bak Seniormester
19. december 2002 - 15:33 #8
Der må da stå en formel, der giver resultatet #IT.
Avatar billede mfj1 Nybegynder
19. december 2002 - 17:24 #9
NEJ,........der står kun #IT i celle aa1
Avatar billede bak Seniormester
19. december 2002 - 20:22 #10
jobnummerfilen er importerede data, hvor typen ikke svarer overens med det indtastede.
placer et 1-tal et tilfældigt sted, kopier dette og marker A2:A2500 og vælg indsæt specielt, multiplicer.
Alle data bliver nu ganget med 1 og det er nu muligt at foretage opslag.
Avatar billede mfj1 Nybegynder
19. december 2002 - 20:22 #11
Bak
Kan du ikke lægge et svar så du kan få dine velfortjente point, gerne med en kort forklaring på hvordan du løste problemet.
mfj1
Avatar billede bak Seniormester
19. december 2002 - 20:27 #12
To sjæle, een tanke