Avatar billede cole Nybegynder
19. december 2002 - 06:18 Der er 8 kommentarer

Placering af indkommende e-mail

Jeg har et problem på en PC med styresystem XP hvor der er oprettet 2 brugere hvor begge har adgang til internet. Problemet er at e-mail lander på hos forkerte bruger. Hvordan kan jeg styr hvem af brugerne der skal kunne modtage e-mail. Jeg bruger outlook.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
19. december 2002 - 06:25 #1
det kan du gør under menu funktioner og guiden regler.
opret en ny regle til begge bruger..der redigere mails hvor og hvordan skal de hentes..
Avatar billede ullum Praktikant
19. december 2002 - 06:57 #2
Ellers er det nødvendigt med to forskellige e-mail adresser, hver bruger får sin.
Avatar billede cole Nybegynder
20. december 2002 - 05:56 #3
Rigtigmmk. det lyder rigtigt, men kan du ikke give et eksempel på hvad der skal stå i Guiden Regler hvis man har en e-mail og det kun er den ene bruger der må hente post.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
20. december 2002 - 10:20 #4
Cole-> du synes mit svare lyder rigtigt og så afviser du det..!
men helt iorden..
hvis det drejer sig om et email konto:
og det er kun dig der skal hente email, hvorfor have så den anden bruger, opsætning af den samme e-mail på hans bruger profile, du kan du bare fjerne konto under outlook fra hans bruger profile, så er det jo kun dig der henter email.
log på som den anden bruger start outlook, funktioner -e-mail instillinger, og fjerne konto, så er det jo kun dig der kan hente email..

guiden regler gælder hvis der er 2 konto med samme brugernavn og password fra udbyder, så kan du laver en regler der henter email fra den specificeret konto, og på den anden bruger skal ikke hente email fra den specificeret konto.
Avatar billede cole Nybegynder
15. januar 2003 - 06:06 #5
rigtigmmk jeg afviser svaret fordi jeg mangler et eksempel på hvordan man bruger kan lave en regel hvis man har mere end en e-mail f.eks 2 e-mail adresser og to brugere med hver sin brugerflade på en windows XP
Avatar billede ullum Praktikant
26. februar 2003 - 12:41 #6
er det løst?
Avatar billede cole Nybegynder
26. februar 2003 - 23:10 #7
ullum
Nej
Avatar billede ullum Praktikant
27. februar 2003 - 11:59 #8
Hvis hver bruger logger på hver deres del af W vil hver deres version af Outlook. DVS bruger A logger på som A, starter Outlook og chekker Konto A.
Bruger B gør det samme, og i Outlook chekker han så konto B. Der vil ikke ske nogle sammenfald. Man kan så sætte det op til(hvis man vil) at både A og B skal kunne se hinandens post.
Hjælpe det dig?