Avatar billede putz Nybegynder
20. oktober 2000 - 16:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dynamiske form elementer??

Hvordan overfører man dynamisk genererede form elementer til en anden side. Eks:
Jeg vælger x antal checkboxe i en form og når der trykkes submit bliver der genereret x nye input elementer (f.eks text, checkbox osv). Nu er problemet at disse elementer, efter de er udfyldt skal videre til en anden side, men hvordan får man disse med når man ikke kender forholdet mellem input felterne på forhånd. (der kan være 2 text felter og en checkbox eller 3 text felter og ingen checkbox eller noget helt tredje). Jeg håber der er en venlig sjæl der kan gennemskue problemet og ser frem til at høre godt nyt fra Eksperterne :)
Avatar billede stigc Nybegynder
20. oktober 2000 - 16:47 #1
hvad med at lave et hidden form felt, på den side hvor de dynamiske felter bliver genereret. Dette kan fortælle hvor mange dynamiske felter der bliver genereret.

På den næste side kan ud aflæse den værdi, og hente data alt efter hvor mange formfelter der blev lavet!

felterne skal så have navne der er nemmer at generere:

x1,x2,x3....

Avatar billede stigc Nybegynder
20. oktober 2000 - 16:50 #2
Du har jo tre sider i alt, hvis jeg forstår dig ret!

Første side, afkrydser brugeren et antal checkboxe!

Dette bruges på næste side, til at opsætte et antal felter. Her har du været nød til at have en værdi, der fortæller hvor mange checkboxe, der var afkrydset på den første side. Det er bare denne værdi du skal, have videre til sidte side.

Har jeg ret?
Avatar billede stigc Nybegynder
20. oktober 2000 - 17:14 #3
kan vi ikke få mere forklaring, hvis det jeg skriver er forkert!
Avatar billede putz Nybegynder
20. oktober 2000 - 17:16 #4
Nej desværre har du ikke ret, da problemet er at på side to har jeg behov for at få videreført de oplysninger fra de før genererede felter. Disse felter er forskellige fra gang til gang og derfor er det ikke nok at vide antallet. Det jeg skal vide er typen og indholdet af input felterne, og dette kan jo være forskelligt fra gang til gang idet disse bliver genereret dynamisk.

Håber det kastede lidt mere lys over problemet
Avatar billede tonkin Nybegynder
20. oktober 2000 - 17:16 #5
Prøv følgende ...

For Each ITEM In request.form
        Response.Write ITEM.name & \" \" & ITEM.value
Next
Avatar billede stigc Nybegynder
20. oktober 2000 - 17:19 #6
så mener jeg stadigvæk mit er rigtigt!

Du lave bare flere hidden felter, der fortæller antallet af de forskellige typer felter!
Avatar billede tonkin Nybegynder
20. oktober 2000 - 17:22 #7
Lav et lille filter der sorterer dine kendte/fate formfelter fra (inkl.) submitknappen.

derefter kan du liste dine nye indput felter op!

For Each ITEM In request.form
        If InStr(\"filter\", ITEM.name) = 0 Then
            Response.Write ITEM.name & \" \" & ITEM.value
        End If

Next

Har ikke mere tid ... sorry!!!
Kigger på det senere
Avatar billede putz Nybegynder
20. oktober 2000 - 17:45 #8
Fåååååååårk jeg kom sgu til at give points ved en fejl, det virker stadig ikke og StigC skulle have haft halvdelen hvis jeg havde fået det til at virke.
Nu håber jeg at tonkin er en flink fyr og hjælper mig færdig med dette her.
Øv øv øv.
Stig hvis du kan hjælpe yderligere opretter jeg et nyt spørgsmål så du kan få nogle points
Avatar billede tonkin Nybegynder
23. oktober 2000 - 09:42 #9
Det finder vi bare ud af !!!
Avatar billede stigc Nybegynder
23. oktober 2000 - 17:54 #10
hvordan?
Avatar billede tonkin Nybegynder
23. oktober 2000 - 18:32 #11
Hey Putz ...
Jeg har prøvet at maile dig via dit website, men dit mailfelt virker vist ikke.
Giv mig din mail, så skal jeg nok hjælpe (men så beholder jeg også alle pointene).

</tonkin>
Avatar billede putz Nybegynder
23. oktober 2000 - 18:54 #12
Hej Tonkin
Mib mail er putz@post7.tele.dk eller putz@putzdaddy.com

Putz
Avatar billede putz Nybegynder
23. oktober 2000 - 19:10 #13
Øh! min :)