Avatar billede mg_network Nybegynder
18. december 2002 - 17:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skrive til en fil

Okay jeg er ved at skrive til en fil. Det hele består af et script som hedder test.php og en fil den skriver tiil som hedder test.txt

Når jeg så kører scriptet siger Apache følgende:

Notice: Undefined variable: fil in c:\program files\apache group\apache\htdocs\test.php on line 10

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in c:\program files\apache group\apache\htdocs\test.php on line 10

Notice: Undefined variable: fil in c:\program files\apache group\apache\htdocs\test.php on line 11

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in c:\program files\apache group\apache\htdocs\test.php on line 11

Min PHP KODE:

<?
fopen("test.txt", "w");
fwrite($fil, "Jeg er en fil");
fclose($fil);
?>

Hvad er der galt??????????????????????????????????????
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2002 - 17:31 #1
<?
$fil = fopen("test.txt", "w");
fwrite($fil, "Jeg er en fil");
fclose($fil);
?>
Avatar billede mg_network Nybegynder
18. december 2002 - 17:34 #2
Nu skriver den uxpected "="

Og hvis jeg siger:

<?
$fil = fopen("test.txt", "w");
fwrite($fil, "Jeg er en fil");
fclose($fil);
?>

Så kører den scriptet fin nok men filen test.txt er stadig blank?????
Avatar billede mg_network Nybegynder
18. december 2002 - 17:38 #3
jo det virker fint, men hvis jeg nu skal lave en slags "tagwall" kan jeg jo også vælge at skrive til en fil i stedet for at bruge mySQl.

Hvordan skal scriptet så være:

<?
$fil = fopen("test.php", "w");
fwrite($fil, "Jeg er en fil");
fclose($fil);
?>

Sådan eller hva...bare ændre formatet????
og vil det tilføjede så også blive vist på siden????
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2002 - 17:40 #4
Jeg tror du roder dig ud på for dybt vand... Det er en del mere kompliceret end som så. Hvis du vil lave en tagwall bør du få alt det basic på plads først. Køb fx IDG-hæftet "Start på PHP" eller noget i den stil. Dér står beskrevet, hvad du kan gøre.
Avatar billede mg_network Nybegynder
18. december 2002 - 17:42 #5
Jeg har lige prøvet det af og det virker fint men vil du ikke have dine points
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2002 - 17:42 #6
Nej tak, det var for simpelt! :)
Avatar billede andreas Nybegynder
18. december 2002 - 17:46 #7
<?
$fp = fopen("fil.txt", "w+");
fwrite($fp, "testing...");
fclose($fp);
?>
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2002 - 17:49 #8
hvad gør det der "W" i sætter ind i scriptet???
Avatar billede tipsen Nybegynder
18. december 2002 - 18:02 #9
De forskellige muligheder man har med inputparameteren mode i fopen() kan der læses mere om på: http://dk.php.net/manual/en/function.fopen.php

Quote:

'w' - Open for writing only; place the file pointer at the beginning of the file and truncate the file to zero length. If the file does not exist, attempt to create it.

'w+' - Open for reading and writing; place the file pointer at the beginning of the file and truncate the file to zero length. If the file does not exist, attempt to create it.
Avatar billede mg_network Nybegynder
19. december 2002 - 09:25 #10
/
Avatar billede tipsen Nybegynder
19. december 2002 - 10:51 #11
-selv tak.