Avatar billede spidr Nybegynder
18. december 2002 - 17:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nogen idéer...

Nogen ider til hvordan man lavet et banner system hvor medlemmer får points for at trygge på bannerne? Evt. med en coockie så man kun ka en gang per banner per dag?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. december 2002 - 17:02 #1
mon ikke du skal oprette det i den kategori for det sprog du vil kode det i, det er ikke så MySQL relateret som sprogrelateret
Avatar billede totaliorden Nybegynder
18. december 2002 - 17:11 #2
Det er meget let at lave, men er det i PHP eller?
Avatar billede nikrasitf Nybegynder
18. december 2002 - 17:12 #3
For at lave det sikkert mht 1 tryk på en banner per dag, er du nødt til at lave styringen serverside...
Evt via php/asp skulle du så rive fat i den aktuelle brugers IP, og kaste den ind i en database osv osv.  Med mindre du allerede har et login-system
Avatar billede spidr Nybegynder
18. december 2002 - 17:17 #4
Jeg har et login system i php :) Spørgsmålet er om man ikke skal lave en mysql table for sig selv til det her? men menigen er at man skal kunne se sine point når man logger ind?
Avatar billede totaliorden Nybegynder
18. december 2002 - 19:32 #5
Der ville jeg bruge en cookie ... Ip adresser skifter jo konstant
Avatar billede spidr Nybegynder
18. december 2002 - 19:43 #6
Hmmm ja har du ret i men gør jo faktisk ikke noget at det er den samme hvis vedkomene har en anden ip :) nogen der kan lave et sådan system? Altså hvor den ligger ip'er i en database? og at man så får point hver gang man trygger op et link? f.eks. linktaeler.php?banner=\"SELVE link her\" og så den så tæller alle de forskelige links op i en mysql table?
Avatar billede nikrasitf Nybegynder
19. december 2002 - 11:15 #7
spidr, jow sq det er den bedste løsning at du gemmer oplysningerne serverside, og ikke i en cookie som relativt nemt ville kunne manipuleres med.

Det eneste i forhold til "normale" banners er jo som du sikkert har regnet ud, at du ikke kan linke direkte til linket, men istedet til din php som redirecter efter point-optæling og andet godt.
(banner.php?url=www.woohoo.dk)
Avatar billede spidr Nybegynder
19. december 2002 - 12:53 #8
Nemmer :) kan du lave et sådan system?
Avatar billede nikrasitf Nybegynder
20. december 2002 - 10:26 #9
Har desværre ikke tid, arbejder selv som en gal :/

Men optællings-tabellen ville jeg lave således....

Field1: UserID eller UserName
Field2: BannerID  (Matcher Banner.ID)
Field3: Point    (Point brugeren fik da han trykkede, og grunden til at det gemmes i
                  optælings tabellen er at der er mulighed for at hæve banner-point undervejs,
                  uden at det skal få indflydelse på dem der allerede har trykket)
Field4: TimeStamp (tryk dato'en)

Banner-Tabellen:
Field1: ID (AutoNum)
Field2: Name (evt navnet på bannet)
Field3: Url  (ja gæt :)
Field4: ImgUrl (ja, der skal vel være et billed)
Field5: Point (Pointene der gives for at hoppe ind i denne banner)

Så må du lige selv ordne php'en, mht at du laver en random-rutine for at finde et tilfældigt Banner.ID osv osv,
burde ikke være så svært hvis du allerede er inde i database-databehandling via php
Avatar billede spidr Nybegynder
20. december 2002 - 10:29 #10
Tak skal du have var lige hva jeg ledte efter :)