Avatar billede schollert Nybegynder
18. december 2002 - 16:26 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

"Pushe" data i stedet for at "pull'e"

Hep!

Jeg har en DB liggende på en server. Jeg har 400 - 600 klienter. Disse klienter spørger alle serveren én gang hvert syvende sekund, om der er sket nogle opdateringer.

Jeg synes det er lidt voldsomt, selv om vores administrator siger det ikke er noget problem. Af praktiske årsager - og fordi jeg har videre planer med programmet - vil jeg hellere "pushe" til klienterne, når der er en opdatering.

Er der nogen, der ved noget om, hvordan jeg fixer dén?

På forhånd tak
Avatar billede sjh Nybegynder
18. december 2002 - 16:44 #1
lige et spørgsmål, hvordan connecter klient til DB, er det også et program eller er det via asp?
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2002 - 16:46 #2
well I dont know what your program does or what dB your using so it shard to make any comments.
Avatar billede maxjolt Nybegynder
18. december 2002 - 17:08 #3
Hvis det er et program, kan du implementere et interface i klienten, som server-programmet så får et handle til og derefter kalder en metode på når der er nye data...
Avatar billede schollert Nybegynder
19. december 2002 - 12:15 #4
Lidt uddybning:

Det er ikke så avanceret, netop fordi jeg har lavet en "pull".

Gennem en ODBC connection udfører klienten en forespørgsel på tblBoard. Hvis feltet tblBoard.Locked="xxxxx", skal klienten reagere ved at inaktivere nogle kontroller.
Når tblBoard.Locked="Upd", skal klienten aktivere kontrollerne igen og vise en meddelelse.

Samtidig spørger klienten også på tblPops får at se, om der ligger nye beskeder til brugeren. Gør der det, hentes indholdet af tblPops.Message til klienten og vises i et separat vindue.

Forespørgsler og opdateringer sker som SQL kald. Der er intet ASP i det - det er ren VB/ADO kodning.
Avatar billede terry Ekspert
19. december 2002 - 18:26 #5
Well in my opinion I would leave it as it is maybe giving the "client" the possiblity of altering the interval for which the server is queried, or even dissabling it and using a "refresh" button or even both.
Avatar billede schollert Nybegynder
13. januar 2003 - 13:18 #6
OK at det er godt nok som det er. Ville bare gerne vide, hvordan det skulle gøres, hvis man skulle lavet et sådant "trick".