Avatar billede mnoer Nybegynder
18. december 2002 - 16:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forms update

Jeg har lidt problemer med at opdatere i en Oracle database fra forms. Jeg har prøvet med en ganske simpel:

    Update journal SET navn=:journal.navn
    WHERE journalnummer = 22222;

men den kommer med følgende message "FRM-40600: Record has already been inserted".

journalnummer er primærnøgle, ikke at det er det der giver problemer, men det kan måske hjælpe. Hvad er det jeg mangler eller gør forkert?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
18. december 2002 - 16:15 #1
Workaround: use EXECUTE_QUERY or ENTER_QUERY to populate the block or use
SET_RECORD_PROPERTY to change each record status to QUERY_STATUS.
Avatar billede mnoer Nybegynder
18. december 2002 - 16:26 #2
har prøvet EXECUTE_QUERY og ENTER_QUERY, det er samme resultat :/
Avatar billede carlhoegstedt Nybegynder
28. december 2002 - 08:55 #3
Er din forms blok 'journal' baseret på databasetabellen 'journal'? I så fald vil Oracle jo selv klare opdateringen når du commit'er blokken.
Avatar billede tintin12 Nybegynder
21. januar 2003 - 13:46 #4
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
26. marts 2003 - 15:45 #5
Hvis man havde noget mere kode ville det være lidt næmere at hjælpe.
Avatar billede mnoer Nybegynder
26. marts 2003 - 18:17 #6
problemet er løst, kan ikke huske 100 % hvordan, men det var noget med at cleare alle felter pør man opdaterede databasen
Avatar billede mnoer Nybegynder
26. marts 2003 - 18:18 #7
spørgsmålet er lukket