Avatar billede esben_pape Nybegynder
18. december 2002 - 11:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

ASP vs PHP

Hvad er bedst? Hvad bliver brugt mest?
Avatar billede math01 Nybegynder
18. december 2002 - 11:46 #1
ikke igen
Avatar billede math01 Nybegynder
18. december 2002 - 11:47 #3
PHP, nemt simpel hurtig stabil
Avatar billede cade.dk Nybegynder
18. december 2002 - 11:55 #4
asp.
Avatar billede a1a1 Novice
18. december 2002 - 12:07 #5
asp.net
Avatar billede mg_network Nybegynder
18. december 2002 - 13:24 #6
ASP SUX PHP ROCKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede nstenberg Nybegynder
18. december 2002 - 13:42 #7
Php er ganske udemærket - men det er Asp jo også, så... Det er et spørgsmål om dels smag og dels hvilken server du har.
Avatar billede Noone Nybegynder
18. december 2002 - 16:14 #8
Og dels hvor doven du er... Min erfaring siger mig at de fleste ting kan laves med mindre tastetryk i PHP end tilsvarende i ASP. Men der er sikkert lige så mange tilfælde, hvor det er omvendt ;)
Avatar billede rodehoved Nybegynder
18. december 2002 - 16:19 #9
det eneste jeg har dårlige erfaringer med er ASP.NET, som måske bliver god når det udkommer i en version 2 - 3 stykker. Ellers er det mest op til hvilken  webserver du kører. PHP er bedst på en apache webserver, som er lidt mere besværlig at sætte op end IIS, som er den eneste som ASP kan køre på
Avatar billede mg_network Nybegynder
19. december 2002 - 12:49 #10
ASP SUX PHP ROCKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Human knowledge belongs to the world.....
Avatar billede mg_network Nybegynder
19. december 2002 - 12:49 #11
ASP er microsoft
Avatar billede mg_network Nybegynder
19. december 2002 - 12:49 #12
ASP koster!!
Avatar billede mg_network Nybegynder
19. december 2002 - 12:50 #13
Flere og flere firmaer anvender PHP
Avatar billede mg_network Nybegynder
19. december 2002 - 12:50 #14
PHP er open source!!
Avatar billede mg_network Nybegynder
19. december 2002 - 12:50 #15
Dermed--------> ASP SUX PHP ROCKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede hrboom Nybegynder
19. december 2002 - 12:52 #16
Det gode med PHP er det koster ikke en skid og kan bruges på en linux/unix server som ikke koster... Og ASP skal køre på en windows.. som koster.. efter hva jeg syns er PHP bedre end ASP

// BooM
Avatar billede a1a1 Novice
20. december 2002 - 17:32 #17
ja alt er godt bare det ikke koster.....

(men der er jo heller ingen ansat til at rette lortet når det ikke dur)

-> rodedhoved
det er nok ikke .net's skyld at det ikke ikke dur for dig, men nok mere at du ikke kan programmere i asp.net...

alt skal jo læres......

jeg har "forsøgt" mig nogle gange med .net og det er faktisk ret hurtigt hvis du laver det på den rigtige måde....

eksempel.. (min side)
http://boligshop.dk/prvcgi/default.asp (alm asp)
http://boligshop.dk/net/default.aspx (alm. asp "oversat" til .net (c#))
http://boligshop.dk/cs/default.aspx ("ægte" .net med customcontrols, componenter osv., dog mangler banneren men da den bliver loadet i en iframe så er det ikke den der trækker det ned)
Avatar billede rygter Nybegynder
20. december 2002 - 17:38 #18
php er umiddelbart lettere at gå til. ASP er i større eller mindre gra objektorienteret hvilket tager lidt tid at sætte sig ind i.
php skal helst høre på en apacheserver og på en linux eller anden *nixligende maskine.
Personligt synes jeg php er utroligt godt dokumenteret og det er altid let at finde gode eksempler.