Avatar billede julieh Nybegynder
18. december 2002 - 09:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opret brev og fax skabelon i word 2000

Jeg skal oprette nogle skabeloner til bla fax og breve.
Mit problem er at jeg godt kan lave en som spørger først om firmanavn, så trykker man ok, så om adresse osv.
Men jeg har set at man kan lave et helt "felt" som kommer frem hvor man kan indtaste alle oplysninger og så trykke ok og så bliver det smidt ind i et word doc og så kan man ellers skrive brevet. How to do ?
Avatar billede willi Nybegynder
18. december 2002 - 09:31 #1
Er det en formular du mener?

Indsæt/værktøjslinier/formular?

her kan du angive aktive tekst ruder i en skabelon
Avatar billede julieh Nybegynder
18. december 2002 - 09:34 #2
Jeg havde forestillet mig at det skulle være en skabelon, så når man åbner word kan man vælge fx brev.dot og så skulle den kommer frem med sådan en "felt" hvor man kan fylde navn, adresse osv. trykke op og så skal det smides ind i documentet så man bare skal skrive selve brevet. Laver man det med en formular ? (og hvis jeg går ind under formular (formula på engelsk ?) så
kommer der sådan et lille pop box frem for der står formula= og så skal man skrive noget der og så er der noget med noget paste og nogle nummer formater ??
Avatar billede willi Nybegynder
18. december 2002 - 09:45 #3
Mon ikke det blot hedder form på engelsk?

Du trykker på ab| for indsætte formular felt og på hængelås for at låse det.
Når formular feltet er låst er det kun hér der kan skrives.

For hvert sted i formularer der skal skrives skal der være et ab| felt.

For at angive et felt skriver du f.eks.

Fornavn + ab|
Efternavn + ab|

osv.

Bagefter låser du det ved at klikke på hængelåsen og gemmer det derefter som et .dot dokument.

Forsøg dig lidt frem et par gange.

Det skraverede lille "a" bestemmer om du ser formular felterne markeret som grå eller ej.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2002 - 22:08 #4
Det du har set, er nok en en Userform, der laves i VBA, og hvor du styrer indsætning af det, der indtastes, via kode i formen og bogmærker i din skabelon. Formularen kaldes når du laver et nyt dokument på grundlag af din skabelon via en makro - Autonew. Det er en lidt større proces, hvor man skal kende lidt til VBA.
Avatar billede julieh Nybegynder
19. december 2002 - 08:52 #5
Ok, jeg opretter spørgsmålet i VB kategorien så :o)
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2002 - 13:35 #6
Hvis du er ved hvad jeg taler om - hvad angår userform i vba og bogmærker i skabelonen, vil jeg gerne hjælpe dig på vej, men hvis du er helt blank er det nok for omstændelig på denne her måde.
Avatar billede julieh Nybegynder
19. december 2002 - 13:43 #7
Jeg har fundet ud af det ved at lave det i VB men ellers tak for hjælpen :o)
Avatar billede willi Nybegynder
23. december 2002 - 15:47 #8
Dit sp gik på en skabelon .dot.
Ikke på en vb app.
God jul ;)