Avatar billede milo Nybegynder
20. oktober 2000 - 12:33 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

corel draw 9.0! help!

JEg har lavet et visitkort...det passer med, at der kan være 10 på hver side...

Jeg kan sagtens fylde siden ud manuelt...men er der ikke en automatisk måde? så det også blir helt ens osv...

I forstå? *G* :)
Avatar billede schrodinger Nybegynder
20. oktober 2000 - 13:05 #1
Metode 1
Når du først har oprettet en enkelt kan du dublikere den CTRL+D, flytter det dublikerede visitkort med piletasterne -- du må ikke i den periode fravælge visitkortet -- hvor det skal stå, derefter trykker du på CTRL+D for at dublikere det næste, der så bliver sat i forlængelse af det foregående visitkort. Du trykker så CTRL+D, det antal gange du skal bruge nedad eller henad alt efter hvilken retning du startede med at du dublikere.

Metode 2
I menuen Tools, Script, Script and precent manager er der en funktion der hedder; replica du kan definere antallet af dubletter og hvorlang de skal springe.

Metode 3
I stedet for at bruge Corel Draw, kan du i stedet bruge et tekstbehandlingsprogram hvor der mulighed for at lave labels eller visitkort, hvor du  fletter personoplysningerne ind i. Den metode bruger jeg.
Avatar billede milo Nybegynder
20. oktober 2000 - 13:39 #2
well...metode 3 er udelukket...metode 1 virker nogenlunde...ka ik helt få det til at ville som jeg vil.... metode 2 kan jeg slet ikke få til at du *GG*

er der ikke en måde, hvor man holder en knap i bund, og når man så rykker på tingene med piletasterne, rykker de et mindre felt ad gangen, så man bedre kan sætte det lige op.. ?
Avatar billede schrodinger Nybegynder
23. oktober 2000 - 08:46 #3
Det er to måder som jeg vil anbefale:

Metode 1
Gå ind under menuen View og vælg snap to objekts. Det betyder at dine visitkort kommer til at stå pænt idet at dine visitkort nærmest bliver suget til hinanden ved brug af musen når du prøver at sætte dem på plads

Metode 2
ER at du sætter nogle hjælpelinier op -- Guidelines  --. Dem bruger man til at sætte sine opbjekter op pænt på linie. Det gør du under menuen View, Guidelines setup hvor du fortæller hvor du vil have dine hjælpelinier. Derefter ativere du at dine visitkort(objekter) skal suges hen til hjælpelinierne ved under menuen View og vælg snap to Guidelines. Du skal nok den forbindelse deaktivere snap to objekts og de følges lidt underligt i starten at dine visitkort sådan bliver suget hent til guidelines, men den vender man sig til.
Avatar billede sh-dk Nybegynder
25. oktober 2000 - 18:01 #4
Endnu et forslag.

Gå i layout - Page set up -
Vælg labels i boksen med size.
Vælg customize label.
Indtast de ønskede størrelser.
Når du siger OK kommer labelstørrelsen frem på skærmen, og du designer et kort.
Når du skriver ud, printes det antal kort som der er plads til på siden.
Avatar billede schrodinger Nybegynder
26. oktober 2000 - 08:18 #5
Kommentarer til SH-DK
Jeg kan se at din løsning er væsentlig bedre og smartere end mine forslag
Schrodinger