Avatar billede jimd Nybegynder
17. december 2002 - 23:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DOM

Hvordan laver man et DOM baseret program, som kan udtrække informationer fra en MSSQL database. Hvad er forskellen på at bruge elementer og attributter.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2002 - 23:29 #1
- Et DOM baseret program vil kræve noget "middleware" for at udtrække fra SQL. DOM består nemlig kun af Interfaces til manipulation af en færdig in-memory version af data. Derfor får du brug for noget middleware til at trække dataene ud med.

- Den største forskel på attributter og elementer er at elementer kan indeholde både tekst og andre elementer, mens attributter kun kan indeholde tekst.

- Hvis planen er at arbejde med rigtig mange data (dvs. mange MB XML) skulle det være fiksere/bedre/hurtigere at benytte SAX, da det ikke kræver hele dynen i memory før man har adgang til data.

/CS
Avatar billede jimd Nybegynder
17. december 2002 - 23:44 #2
Jeg skal ikke arbejde med ret mange data, så jeg tror jeg bruger DOM. Hvad kunne den middleware du snakker om f.eks. være?
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2002 - 00:22 #3
- Kan være en ASP-side der henter fra databasen, og returnerer som XML (Content-Type "text/xml")

- Jeg ved at der i SQL Server 2000 er indbygget en "SQL til XML" feature, hvor du sender den en SQL streng og beder om XML retur, alá:

  "SELECT ProductName, ProductPrice FROM Products FOR XML"

- har dog ikke eksperimenteret særlig meget med det.

/CS