Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:11 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

lidt ASP database hjælp :P

Har et lille problem med en linje jeg ikke helt ved hvordan skal se ud:
sSQL = "UPDATE tag ([password], [computer], [alder], [by], [forbindlese], [email], [email2]) VALUES ('" & sAuthor & "','" & sTopic & "','" & sNick & "', '" & sText & "', '" & sTime & "', '" & sTime & "', '" & sfor & "', '" & sTime & "')"
1.
Er den rigtigt?
2.
Hvis jeg vil have den til at updatere en bestemt ID nr. hvad skal jeg så skrive mere?
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:11 #1
hov... vil også lige have et hurtigt svar :P
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2002 - 20:19 #2
Conn.Execute("Update user Set loginname='" & session("loginname") & "', password='" & password & "', email='" & session("email") & "', huskord = '" & session("huskord") & "', info='" & session("info") & "' where id="& Request.QueryString("id"))

Den bruger jeg på en side, jeg ved ikke om du vil have at jeg skal skrive din om?
Avatar billede Spotgun Seniormester
17. december 2002 - 20:22 #3
UPDATE tabel SET felt1 = '"& ditfelt1 &"', felt2 = '"& ditfelt2 &"' WHERE ID = "& ditID

Burde dække både 1 og 2 :-)
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:22 #4
okay... det var da så najs.. og til en god tid..
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:23 #5
ameg får point når jeg har testet ! :P.. tror jeg :P
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:24 #6
hmm.. ameg lige en ting..
Jeg bruger:
sfor = Trim(Replace(request.form("for"),"'","''" ))
Den slags.. så kan du ikke tilpasse lidt?
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:25 #7
omg.. jeg spammer :P
sSQL = "UPDATE tag ([password], [computer], [alder], [by], [forbindlese], [email], [email2]) VALUES ('" & sAuthor & "','" & sTopic & "','" & sNick & "', '" & sText & "', '" & sTime & "', '" & sTime & "', '" & sfor & "', '" & sTime & "' where id="& Request.QueryString("id"))
Kan jeg ikke gøre sådan?
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2002 - 20:27 #8
conn.execute("Update tag Set password='" & DINVAR. & "', computer='" & DINVAR. & "', alder = '" & DINVAR. & "', [By] = '" & DINVAR. & "', forbindlese = '" & DINVAR. & "', email = '" & DINVAR. & "', email2 = '" & DINVAR. & "' where = " & DIT ID & ")

jeg håber jeg ikke har skrivet forkert! =)
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2002 - 20:27 #9
nej det tror jeg ikke
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:28 #10
jes.. tester lige.. :P...
så lad os se om det virker :P
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2002 - 20:28 #11
sSQL = ("Update tag Set password='" & DINVAR. & "', computer='" & DINVAR. & "', alder = '" & DINVAR. & "', [By] = '" & DINVAR. & "', forbindlese = '" & DINVAR. & "', email = '" & DINVAR. & "', email2 = '" & DINVAR. & "' where = " & DIT ID & ")

=)
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2002 - 20:28 #12
sSQL = ("Update tag Set password='" & DINVAR. & "', computer='" & DINVAR. & "', alder = '" & DINVAR. & "', [By] = '" & DINVAR. & "', forbindlese = '" & DINVAR. & "', email = '" & DINVAR. & "', email2 = '" & DINVAR. & "' where ID = " & DIT ID & ")

SUPER FLOT AMEQ =)
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:30 #13
hvaaad?
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:30 #14
lad os lave dette til chat..
Har du en hjemmeside?
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2002 - 20:30 #15
du skal bruge den sidst postede =)
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:31 #16
N00000
Har lige rettet alt...
Men by.. skal da ikke være med [] ?
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2002 - 20:32 #17
17/12-2002 20:30:47 <- A hvad?
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:32 #18
skal vel bare rette  sSQL =  ?
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2002 - 20:33 #19
ja BY er jo også eng. og står for Ved... =) Der skal i [] i SQL
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2002 - 20:33 #20
yes
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:33 #21
cool
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:40 #22
FUUUCK
dette er min fail
Unterminated string constant
/cs/redmem2.asp, line 16, column 228
sSQL = ("Update tag Set password='" & sAuther & "', computer='" & sTopic & "', alder = '" & snick & "', [By] = '" & sText & "', forbindlese = '" & sfor & "', email = '" & stime & "', email2 = '" & stime & "' where = " & sID & ")
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------^
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:41 #23
svar hvis du vil have point! :P
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2002 - 20:41 #24
sSQL = ("Update tag Set password='" & sAuther & "', computer='" & sTopic & "', alder = '" & snick & "', [By] = '" & sText & "', forbindlese = '" & sfor & "', email = '" & stime & "', email2 = '" & stime & "' where ID = " & sID & ")
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:42 #25
Der er ligeser meget mand i jer som, der er hund i hundekiks
okay.. hvad var min fail så?
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:43 #26
ahh.. fandt den
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2002 - 20:44 #27
Der er ligeser meget mand i jer som, der er hund i hundekiks
okay.. hvad var min fail så? <- HVAD SNAKKER DU OM?

og du havet ikke koipet mit sidste indlæg!!!!
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:44 #28
Igen

Microsoft VBScript compilation (0x800A0409)
Unterminated string constant
/cs/redmem2.asp, line 16, column 231
sSQL = ("Update tag Set password='" & sAuther & "', computer='" & sTopic & "', alder = '" & snick & "', [By] = '" & sText & "', forbindlese = '" & sfor & "', email = '" & stime & "', email2 = '" & stime & "' where ID = " & sID & ")
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------^
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:46 #29
og yes sorry der :\
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2002 - 20:47 #30
jeg kan ikke se nogle fejl

ellers prøv

sSQL = ("Update tag Set password='" & sAuther & "', computer='" & sTopic & "', alder='" & snick & "', [By]='" & sText & "', forbindlese='" & sfor & "', email='" & stime & "', email2='" & stime & "' where ID='" & sID & "')
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:48 #31
k
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:49 #32
/cs/redmem2.asp, line 16, column 221
sSQL = ("Update tag Set password='" & sAuther & "', computer='" & sTopic & "', alder='" & snick & "', [By]='" & sText & "', forbindlese='" & sfor & "', email='" & stime & "', email2='" & stime & "' where ID='" & sID & "')
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------^

lolz :P
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2002 - 20:50 #33
jeg kan slet ikke se din fejl
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:51 #34
hmm
har fundet frem til at nr. 221 er det sidste )
hvad fanden er fejlen?!..
lidt max mega lol
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:52 #35
altså.. ) er fejlen
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2002 - 20:52 #36
sSQL = ("Update tag Set password='" & sAuther & "', computer='" & sTopic & "', alder='" & snick & "', [By]='" & sText & "', forbindlese='" & sfor & "', email='" & stime & "', email2='" & stime & "' where ID='" & sID & "'")

=) det kunne være det =)
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:53 #37
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 5.
/cs/redmem2.asp, line 18
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:54 #38
det er:
oConn.Execute (sSQL)
Avatar billede ameq Nybegynder
17. december 2002 - 20:55 #39
av det ved jeg ikke lige ud over det kan være din var. som ikke er sat rigtig..
Avatar billede wizard78 Nybegynder
17. december 2002 - 20:56 #40
hehe.. så lav den rigtig.. kun sådan der jeg har set det :P