Avatar billede nikrasitf Nybegynder
17. december 2002 - 12:11 Der er 8 kommentarer

Compilere actions på et view

Hey,
Jeg sidder med et problem at jeg har ændret på lotusscriptkoden på nogle actions uden om Notes-Klienten,
og jeg aner desværre ikke hvordan jeg skal compilere koden på de actions.

Har prøvet NSFNoteLSCompile på det aktuelle view, og endda kørt både NSFNoteUpdate og NSFNoteUpdateExtended bagefter, alle funktionerne gav det result at det hele var OK.

Ja sikkert, men stadig er actions'ene ikke compileret, som jeg kan se ved at det er den "gamle" funktion som bliver eksekveret når jeg kører action'en.

Og det bliver den ved lige indtil jeg åbner view'et i designeren og gemmer det... Tadaaa, alle view'ets ting og sager er nu compileret og helt up-to-date.

p.s.: Grunden til at jeg vil dette, er at jeg har lavet et tool, som kan søge alle design/dokument-elementer igennem.
Og så ville jeg også meget gerne putte funktionen "replace" ind, men det kræver jo som sagt at tingene bliver compileret bagefter for at det har nogle effekt. Og actions er det sidste jeg mangler for at kunne ændre alt på design-elementer.
Avatar billede jogii Nybegynder
17. december 2002 - 12:27 #1
Jeg tror ikke det skyldes følgende, men der bør lige undersøges:
Kan det skyldes R4 <-> R5 håndtering af Actions?
R4-klienten leder efter koden der ligger i $ACTIONS, mens R5 placerer koden i $V5ACTIONS
//Jörg
Avatar billede nikrasitf Nybegynder
17. december 2002 - 13:08 #2
Tvivler meget stærkt på det da jeg ikke selv håndtere compile-showet,
jeg kalder jo api-funktionerne som burde være så langt nede at
det også burde være dem notes-klienten kalder når "save" bliver kørt.

Men bortset fra det bliver det hele ændret og undersøgt på kryds og tværs med
en og samme version af Notes, så der burde ik været vrøvl med hvilket field koden ligger i.
Avatar billede nikrasitf Nybegynder
17. december 2002 - 13:12 #3
Har så også lige undersøgt at det ikke er nok at hoppe ind i viewet og gemme det.
Næ, jeg skal ind på den aktuelle action og ændre et eller andet og gemme før action-scriptet bliver compileret :(

Det virker som om at action'en er standalone når det drejer sig om compile,
og så vidt jeg kan se diverse steder har actions ikke et handle, som er nødvendigt hvis jeg skal kalde NSFNoteLSCompile.
Avatar billede jogii Nybegynder
17. december 2002 - 13:33 #4
Har du kigget på Damien Katz' DBDesign klasse?
Her er en implementering af den, hvor en database recompileres via LS.

http://www-10.lotus.com/ldd/sandbox.nsf/ecc552f1ab6e46e4852568a90055c4cd/4ef34219599ee0bf85256b4f00773c0a?OpenDocument

//Jörg
Avatar billede nikrasitf Nybegynder
17. december 2002 - 13:47 #5
Nu har jeg, og desværre kan hans eksempel kun compilere agent'er...
Vil jeg nu ikke betegne som den store rumraket-eksame :)

Så desværre :(
Avatar billede jogii Nybegynder
17. december 2002 - 14:28 #6
Har du prøvet at omkode den til at gå efter Views istedenfor agenter?
Avatar billede nikrasitf Nybegynder
17. december 2002 - 14:40 #7
Hov ja, det glemte jeg at sige.
Jep, og det giver fuldstændig samme resultat som enten at køre den velkendte
NSFNoteLSCompile med view'ets handle eller blot gemme viewet... dvs intet som kan bruges til noget :(
Avatar billede cdelicht Nybegynder
13. februar 2003 - 18:52 #8
Der er en fejl i Notes API'et der gør at du IKKE kan det ønskede !

Script Compilation:  LotusScript in actions will not be compiled due to a bug in the Notes API.
    Very large agents (>64k) will not be compiled due to a bug in the Notes API. (SPR# CSCN-4JZQZ7)
    Very large actions (>64k) may crash Configurator when attempting to compile them. (SPR# WHAA-4VRQ3H)
    Some forms/subforms/pages may not compile due to a bug in the Notes API. (SPR# SPEK-$KUVL2)