Avatar billede smerteklub Nybegynder
20. oktober 2000 - 01:20 Der er 4 kommentarer

Koder til tjek af om bruger har aktiveret java og imager

På min hjemmeside http://www.smerteklubben.dk benytter jeg en del javascripts og imager, for dels at styre \"designet\", dels at tjekke om brugerne kommer ind ad de \"rigtige dør\" (overordnede index-side, der indeholder de frames, der gør det muligt at komme rundt i indholdet, pt. ca. 600 sider).
Men jeg kunne godt tænke mig en ASP-side eller php3-side, der tjekker om brugeren har aktiveret javascript og image-visning.
Har forsøgt mig uden held, men kunne tænke mig, at der redirectes til én side hvis java er aktiv, men ikke imager, en anden side, hvis java ikke er aktiv, men imager er, og endelig en tredje side, hvis ingen er aktiveret.
Og som selvfølgelig viser siden, hvis begge er aktiveret.
Er der en, der kan lave asp eller php3-koderne
Avatar billede tue Nybegynder
20. oktober 2000 - 02:18 #1
Funktionen til tjekke det med billeder skal se ud som følger:

<%
if instr(request.servervariables(\"HTTP_ACCEPT\"), \"image/gif\") <> \"\" and instr(request.servervariables(\"HTTP_ACCEPT\"), \"image/jpeg\") <> \"\" then
      response.redirect \"side_med_billeder.asp\"
else
      response.redirect \"side_uden_billeder.asp\"
end if
%>

... kender ikke lige funktionen til det med java :o/
Avatar billede smerteklub Nybegynder
20. oktober 2000 - 02:28 #2
Hej tue.
Det er da det ene \"ben\", der kom i hus der.
Håber så, der er en anden der kan komme med det andet \"ben\", og måske endda kan samle dem.
Endnu engang viser \"eksperten.dk\" sit værd.
:-)
Avatar billede stoffer Nybegynder
20. oktober 2000 - 09:26 #3
hvis du vil have store muligheder så prøv www.browserhawk.com

jeg ved desværre heller ikke helt hvordan man chekker for java, men dette komponent kan..
Avatar billede smerteklub Nybegynder
19. november 2000 - 10:31 #4
Sorry Tue, men jeg mangler stadig det andet \"ben\", så jeg kan ikke bare give dig alle 200 poits