Avatar billede urania Nybegynder
16. december 2002 - 22:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forskel på 97 og 2.0

Hvad er forskellen på Access 97 og Access 2.0?
Avatar billede rahzel Nybegynder
16. december 2002 - 22:40 #1
i guess forbedringer:-D
Avatar billede fdata Forsker
16. december 2002 - 23:09 #2
Access 2.0 var et Win 3.1 program. Access 97 er Win 95 og derover.
Avatar billede fdata Forsker
16. december 2002 - 23:12 #3
... forskellen kan også udtrykkes i fødselsåret. Ca. 1994 og 1997.
Avatar billede urania Nybegynder
16. december 2002 - 23:58 #4
Jeg skal starte med at arbejde med Access 2.0 og det er svært at få manualer imodsætning til 97, så jeg tænkte om der var store funktionelle forskelle mellem de to.
Avatar billede fdata Forsker
17. december 2002 - 00:11 #5
Egentlig ikke. Du kan formodentlig godt humpe dig igennem med en Access 97 manual. Du skal bare være opmærksom på, at der vil være en række finesser og genveje, der ikke findes i Access 2.0.
Men begge versioner er baseret på samme solide fundament, nemlig: Tabeller, forespørgsler, formularer, rapporter, makroer og VB moduler.

Ellers ville det måske være en ide at bruge 5 min. på at se, om der skulle ligge lidt brugbart materiale på nettet. Check evt. også med IDG eller andre forlag, om de skulle ligge inde med lidt gammel litteratur.

(Hm. Det virker altså mystisk, at du skal starte med en version 2)
Avatar billede urania Nybegynder
17. december 2002 - 00:58 #6
Jeg er også ansat til at migrere til en nyere version, men jeg skal lige sætte mig ind i den gamle inden jeg gør noget drastisk. :)