Avatar billede vivibech Nybegynder
16. december 2002 - 21:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg IE til at vise gif-animationer og jpgbilleder?

Jeg har været dum og har installeret et program, L-view Pro, som har "taget retten" til at fremvise gif- og jpg-billeder fra Internet Explorer. Det betyder, at gif-animationer kun viser det første billede, og ikke hele animationen. Det betyder også, at Frontpage heller ikke viser billeder i "eksempel på hjemmeside", men kun et tomt billedfelt, med et kryds i toppen.
Jeg har prøvet at gå ind i mappeindstillinger, og sætte IE til at åbne gif- og jpg-filer, men det hjalp ikke. Kan du hjælpe???
Avatar billede willi Nybegynder
16. december 2002 - 22:18 #1
Du skal gå ind i mappe indstillinger og associerer .jpg og .gif med dit grafik/animationsprogram
Avatar billede halifax Nybegynder
17. december 2002 - 02:21 #2
Åben IE og gå i Funktioner - Internetindstillinger og derfra slette "Midlertidige Internet Filer"
Den lille øvelse bringer ofte (ved ikke hvorfor) "retten" til .gif og .jpg billeder tilbage til IE.
Efter sletning (og genstart) skal du muligvis igen i mappeindstillinger og sætte IE til at åbne gif- og jpg-filer
Avatar billede vivibech Nybegynder
18. december 2002 - 20:03 #3
Jeg kunne kun afvise Willis svar, da jeg netop havde store problemer med at både gif- og jpg-filerne var for meget associeret med et grafikprogram! Det er jo netop associeringen med andre grafikprogrammer end IE, der har startet hele balladen.
Men Halifax's råd virkede, og jeg kan nu lystigt se animationer og jpg-billeder med IE, og sådan blev julen 2002 reddet for mig :-)Tak Halifax!
Avatar billede willi Nybegynder
18. december 2002 - 21:52 #4
Naturligvis skal grafik filer være associeret med et grafik program og ikke IE.
Men godt du er tilfreds :)
Avatar billede halifax Nybegynder
20. december 2002 - 16:13 #5
willi - Naturligvis godt at vivibech er tilfreds. Dit svar er bestemt ikke helt dumt, tværtimod.
Imidlertid laver IE den dumme fejl, når gif og jpg er tilknyttet et andet program, og det løses som regel ved at slette Midlertidige Internet filer - uden jeg præcist ved hvorfor. Microsoft burde rette den fejl. Til dig: keep on the good work.