Avatar billede skurk Nybegynder
16. december 2002 - 18:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Max 500 tegn i textarea

Er der nogen der kan hjælpe med et Java schript der kan validere at der højest bliver indtastet 500 tegn i et tekst felt??

Feltet er et formkomponent i Oracles portal
Jeg har prøvet <form maxlength="500"> på feltet men det har absolut ingen virkning.
Nogen forslag??
Avatar billede tangveje Nybegynder
16. december 2002 - 19:45 #1
Sæt dette script ind i <head> delen

<script type="text/javascript">
  function tjeck( val ) {
    if (val.length == 500) {
      return false ;
    } else {
      return true ;
    }
</script>

Og dit textarea :

<textarea onkeypress="return(tjeck(this.value))"></textarea>

Det skulle virke
Avatar billede skurk Nybegynder
17. december 2002 - 21:40 #2
Hej tangveje og tak for dit hurtige svar, jeg har ikke haft tid til at kigge på det endnu, men i morgen, skal du nok høre fra mig igen.