Avatar billede lemmings Nybegynder
16. december 2002 - 13:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Email validering

Jeg søger en valid expression for validering af en Email.

Den skal IKKE bruges i en RegularExpressionValidator men derimod i en CustomValidator, hvor jeg så kalder en funktion som foretager en Match af input.

Min midlertidige løsning er følgende funktion (i C#):

******* KODE **********
public void checkEmail(object sender, ServerValidateEventArgs e)
{
string myMail = email.Text;
Regex Expression = new Regex("\w+([-+.]\w+)*@\w+([-.]\w+)*\.\w+([-.]\w+)*");

Match m = Expression.Match(myMail);
if (m.Success)
{
e.IsValid = true;
return;
}
else
{
e.IsValid = false;
return;
}

******** KODE SLUT ********

Mit problem med dette er at min Regex går i fejl som den står der. "Unrecognized Escape Sequence".

Er der nogen som kan give mig en korrekt Regex til email validering til brug i denne situation???

/Lemmings
Avatar billede tangveje Nybegynder
16. december 2002 - 13:58 #1
Denne bruger jeg selv, godt nok har jeg ingen erfaring med C# eller ASP.NET, men du skulle da nok kunne bruge den alligevel

^([_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*)+(\.[a-z]{2,3})$

Og denne bruger jeg så til .nu domains hvor der jo er support for æ,ø og å

^([_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-æøå]+(\.[a-z0-9-æøå]+)*)+(\.[a-z]{2,3})$
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
16. december 2002 - 14:21 #2
Brug evt. validators i din template. Noget ala:

  <asp:RequiredFieldValidator EnableClientScript="False" id="emailValidator" runat="server" ControlToValidate="email" Display="Dynamic">Angiv venligst en email-adresse</asp:RequiredFieldValidator>
  <asp:RegularExpressionValidator EnableClientScript="False" id="emailRegex" runat="server" ControlToValidate="email" ValidationExpression="^([A-Za-z0-9\._\-])+\@(([a-zA-Z0-9\-])+\.)+([a-zA-Z]){2,3}$" Display="Dynamic">Angiv venligst en korrekt email-adresse</asp:RegularExpressionValidator></p>

I koden behøves så kun kode a la:

  if (emailValidator.IsValid && emailRegex.IsValid) {
    ...
  }
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
16. december 2002 - 14:22 #3
PIS! Jeg læser skidt! Lort! Sorry. :-)
Avatar billede lemmings Nybegynder
07. januar 2003 - 15:12 #4
For at afslutte dette spørgsmål, og evt. hjælpe andre i samme situation, så har jeg selv fundet løsningen.

Det drejede sig om, at jeg men den anvendte expression fik syntaxfejl. Den oprindelige så således ud:

Regex Expression = new Regex("\w+([-+.]\w+)*@\w+([-.]\w+)*\.\w+([-.]\w+)*");

- men jeg skulle istedet skrive:

Regex Expression = new Regex("(\\w+([-+.]\\w+)*@\\w+([-.]\\w+)*\\.\\w+([-.]\\w+)*)");

Så gik den lige igennem!

/lemmings