Avatar billede felixk Nybegynder
16. december 2002 - 13:46 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst tastatur "sidder fast"

Jeg har et problem med mit nye Chieftec Michaelangelo trådløse tastatur/mus - sæt. Problemet opstår når jeg spiller diverse 3D shooters, da tastaturet nogle gange har en tendens til at "sætte sig fast". Med dette mener jeg at når jeg for eksempel vil løbe ligeud og holder min "w"-tast nede, fungerer det fint, men nogle gange når jeg slipper den igen fortsætter min figur med at løbe ligeud. Den holder først op med at løbe, når jeg igen trykker på den knap der har sat sig fast. Denne fejl kan opstå uanset hvilken retning jeg løber til, det sker også når jeg styrer med piletasterne, og det er uanset hvilket spil jeg spiller (har prøvet det både i Rogue Spear, Mafia, Medal Of Honour, Battlefield 1942, Medieval: Total War og Neverwinter Nights).
Jeg har overvejet at det muligvis er på grund af en forsinkelse i keyboardet, da jeg har hørt at trådløse tastatur og mus ofte har en dårlig opdateringsrate, men jeg forstår bare ikke hvorfor dælen den bliver VED og VED med at løbe, og først holder op når jeg trykker på den pågældende knap igen (nogle gange flere gange). Nå, håber der er nogen der kan hjælpe mig.
-Felix
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
16. december 2002 - 13:50 #1
ja, det sker nemlig.
det fandt jeg også selv ud af da jeg i sin tid købte logitechs cordless desktop.

den eneste løsning jeg har fundet er at nedsætte gentagelseshastigheden i egenskaberne for tastatur i kontrolpanelet
Avatar billede felixk Nybegynder
16. december 2002 - 22:13 #2
Hmmm, det virker altså ikke. Pis. Er der nogen andre forslag?
-Felix
Avatar billede senik4u Nybegynder
17. december 2002 - 01:03 #3
Hejsa
Det er ikke kun trådløse der laver de numre jeg har prøvet det på 2 forskellige keyboards især under Delta Force 1 - 3
Løsning prøv at skifte driver ud med en fra producenten det hjalp på mit Trust multimedia
Avatar billede felixk Nybegynder
17. december 2002 - 23:13 #4
Så har jeg et nyt problem, for chieftec har (så vidt jeg kunne se på deres meget forvirrende hjemmeside) ingen drivers til mit keyboard/mus-sæt. Den eneste driver jeg har er den jeg har installeret. Men hvis der er nogen der ved hvor jeg kan finde nogle, så vil jeg gerne høre det. Eller måske har andre forslag til hvad jeg kan gøre??
-Felix
Avatar billede felixk Nybegynder
12. april 2004 - 18:29 #5
Jeg købte et nyt sæt keyboard og mus fra Logitech - Det hjalp.

- Felix
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
13. april 2004 - 09:25 #6
Ja, sådan kan man selvfølgelig også løse problemet :-)