Avatar billede uhre Nybegynder
15. december 2002 - 18:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Access database connection

jeg er ved at oprette forbindelse til en Access database vha. en JSP side, og har lavet flg. kode:
<%@ page import="java.sql.*"%>
<html>
<body>
dette er en test
<table>
<%
Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver");
Connection con = DriverManager.getConnection("jdbc:odbc:company");
Statement s = con.createStatement();
ResultSet res = s.executeQuery("SELECT * FROM Department");
while (res.next())
{
    out.print("<tr>");
    out.print("<td>" + res.getObject(1) + "</td>");
    out.print("<td>" + res.getObject(2) + "</td>");
    out.print("</tr>");
}
con.close();
%>
</table>
</body>
</html>

men jeg får disse 2 fejlmeddelelser:

javax.servlet.ServletException: [Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.

java.sql.SQLException: [Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.

Hvad er der galt??? hjæælp
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2002 - 19:07 #1
Det lyder som om du mangler at definere en DSN med navn company !
Avatar billede andersdp Nybegynder
15. december 2002 - 20:02 #2
Det lyder som om din ODBC driver skal anføres under System DSN. Prøv at tjekke dine ODBC indstillinger og opret en ODBC driver under system DSN som er magen til den under user DSN...
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2002 - 20:42 #3
Har du fået det til at virke ?
Avatar billede jammer Nybegynder
14. december 2003 - 17:14 #4
jeg har selv lige testet ovenstående eksempel med en system dns sat op, og det virker fint - så mon ikke bare uhre holder sine point tæt ind til kroppen?