Avatar billede n-link Nybegynder
15. december 2002 - 13:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP4 fejl??

Jeg har lige installeret PHP4 med apache (/usr/local/ports/www/mod_php4/)
og når jeg så vil starte apache får jeg fejlen:
0x83a4abbd# /usr/local/sbin/apachectl start
Syntax error on line 237 of /usr/local/etc/apache/httpd.conf:
Cannot load /usr/local/libexec/apache/libphp4.so into server: /usr/local/libexec/apache/libphp4.so: Undefined symbol "ssl_onceonlyinit"
/usr/local/sbin/apachectl start: httpd could not be started

Jeg er ikke den helt store bsd nørd, så jeg forstår ikke rigtig fejlen... Hvordan fixer jeg det??
Avatar billede skwat Praktikant
16. december 2002 - 17:00 #1
Hvilke argumenter brugte du da du installerde php?
Avatar billede n-link Nybegynder
16. december 2002 - 17:43 #2
eehm, kan ikke lige huske dem allesammen, men blandt andet GDlib og XML, mysql ftp og noget andet XML jeg ikke kan huske...
Avatar billede skwat Praktikant
16. december 2002 - 20:47 #3
Det lyder som om at du har valgt noget ssl, som tilsyneladen ikke er installeret.
Måske du skulle åbne httpd.conf og udkommentere den sektion der handler om ssl_onceblabla
Avatar billede n-link Nybegynder
16. december 2002 - 21:35 #4
ok
Avatar billede skwat Praktikant
17. december 2002 - 23:52 #5
skal det forståes som at det virker?
Avatar billede pab-hauge Nybegynder
24. december 2002 - 02:39 #6
Du har sikkert compilet SSL med i PHP4, men har compilet Apache uden SSL, hvis det er rigtigt, så kig på /usr/ports/www/apache13-ssl :)